دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

مستنـد تحسیـن‌شده «رویاهای دم‌صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی از سوی معتبرترین پایگاه خبری سینمای مستقل دنیا به‌عنوان یکی از ۲۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

سینما

به گزارش همشهري، درحالي‌كه سال 2017هنوز به نيمه نرسيده و در ميانه‌هاي پنجمين‌ماه سال ميلادي هستيم، منتقدان و نويسندگان سايت ايندي‌واير فيلم‌هاي برگزيده خود را معرفي كردند. در اين فهرست روياهاي دم‌صبح در شرايطي در رده 12مشترك ايستاد كه عمده فيلم‌هاي برتر به سينماي داستانگو تعلق دارند. با استقبال منتقدان و جشنواره‌هاي مهم از اين مستند تحسين‌شده و جذاب، از همين امروز مي‌توان آن را يكي از بخت‌هاي اصلي درخشش در فصل جوايز سينمايي دانست.

روياهاي دم‌صبح علاوه بر 2جايزه بهترين كارگرداني از جشنواره‌هاي فجر و سينما حقيقت، موفق به بردن چند جايزه مهم از رويدادهاي سينمايي گوشه و كنار شده است كه از مهم‌ترين و معتبرترين آنها مي‌توان به جوايز بهترين مستند از جشنواره لندن و دهمين دوره جوايز اسكرين آسياپاسيفيك اشاره كرد. اين فيلم در جشنواره‌هاي برلين، فول‌فريم و هات‌اسپرينگز آمريكا، مردم‌نگاري ژان روش فرانسه و... هم درخشيده و جايزه برده است. روياهاي دم‌صبح، روايت انتظار دختران نوجوان براي آزادي از كانون اصلاح و تربيت است و تا چند روز ديگر در بازار فيلم جشنواره كن هم به نمايش درمي‌آيد.

صدرنشين بهترين فيلم‌هاي مستقل سال 2017تا امروز «بروبيرون» به كارگرداني جوردن پيل سياهپوست است؛ فيلمي در گونه وحشت كه تمام ركوردهاي فروش سينماي مستقل را شكسته و يكي از بخت‌هاي درخشيدن در فصل جوايز است. «خريدار شخصي» اوليويه آساياس، «شهر گمشده زد» جيمز گري، مستند «تمام اين شب‌هاي بي‌خوابي» ساخته ميشال مارتساك و «غول‌آسا» ساخته ناچو ويگالاندو هم در رده‌هاي 2تا 5قرار گرفته‌اند.

از ديگر فيلم‌هاي اين فهرست مي‌توان به «دانش‌آموختگي» كريستين مونجيو، «لوگان» جيمز منگلد، «خطر» لورا پويتراس، «من مايكل هستم» جاستين كلي، «پس از توفان» هيروكازو كوريدا، «عمودي ماندن» آلن گيرودي و... اشاره كرد. فهرست بهترين‌هاي سينماي مستقل براساس فيلم‌هاي به نمايش درآمده در سينماها يا شبكه‌هاي كابلي تنظيم شده است.

کد خبر 370172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha