دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین انتخابات ریاست جمهوری روسیه که منجر به انتخاب ولادیمیر پوتین شد در سال ۲۰۱۲ برگزار شد، در این انتخابات بار دیگر به نوعی نتیجه انتخابات ۲۰۰۸ تکرار شد با این تفاوت که جایگاه مدودوف و پوتین تغییر کرد.

روسیه

انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۲۴ مارس ۲۰۰۱۲ برگزار شد و در آن ۵ نامزد با یکدیگر رقابت کردند،از این دوره برای اولین بار بر اساس قانون اساسی دوره رییس جمهور ۶ ساله شد ،از میان ۵ کاندیدای این انتخابات ۴ نفر از سوی احزاب معرفی شده بودند و یک نفر مستقل بود .

نامزدها عبارت بودند از سرگیی میرونوف از روسیه عادل، میخاییل پرخاروف نامزد مستقل، ولادیمیر پوتین از روسیه متحد، ژیر ینو فسکی از حزب لیبرال دمکرات و زیوگانوف از حزب کمونیست، یاولینسکی هم کاندیدای رد صلاحیت شده این دوره بود.

در زمان فعالیت های انتخاباتی پروخاروف بود که در قالب توری به شهرهای مختلف روسیه رفت به غیر از وی در بین نامها پوتین چنین فعالیتی را در قالب وظایفش به عنوان نخست وزیر وقت انجام داد.

پوتین همچنین در زمان انتخابات در قالب ۷ مقاله در روزنامه های مختلف روسیه دیدگاه خود درباره مشکلات روسیه در دهه گذشته که حل کرد و نیز اهدافی که باید به آن ها برسد را بیان کرد.

پوتین در ایام انتخابات طی یکی از سخنرانی های خود بر این نکته که اجازه دخالت خارجی را در امور داخلی روسیه نمیدهد تاکید کرد در شرایطی که به دلیل وقوع انقلاب های رنگی هدایت شده از خارج فضای سنگینی بر روسیه حاکم بود.

درنهایت پوتین ۶۴/۶۳درصد آرا را بدست آورد، زیوگانوف، میخاییل پروخارف، ژیرینوفسکی و میرونوف بترتیب بیشترین آرا را پس از پوتین کسب کردند، تا پوتین برای سومین بار وارد کرملین شود.

انتخابات آینده ریاست جمهوری روسیه در اسفندماه سال جاری برابر با مارس ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

منبع: کانال رسمی مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه

کد خبر 370179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha