همشهری آنلاین: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به بهتر شدن شرایط پرندگان مهاجر در استان، گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده، هم اکنون ۱۹۲ گونه از پرندگان با خطر انقراض مواجه هستند.

خطر انقراض برای ۱۹۲ گونه از پرندگان

به گزارش ایسنا، "حسن اکبری" با بیان این که هم‌ اکنون 192 گونه از پرندگان با خطر انقراض دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه پرندگان مهاجری که تاکنون وارد ایران می‌شدند با دشواری‌های زیادی روبرو و چون امنیت کافی نداشتند حتی رفتار آنها تغییر می‌کرد.

وی با اشاره به این که در سال‌های اخیر با همکاری مردم شاهد شرایط بهتری برای پرندگان مهاجر هستیم،‌ گفت: تالاب‌ها و آبگیرهای شهرستان‌های خاتم، اردکان و همچنین تصفیه‌خانه شهر یزد از جمله زیستگاه‌های موجود در استان برای پرندگان مهاجر است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در ادامه تاکید کرد: تصفیه‌خانه یزد بدلیل موقعیت جغرافیایی یکی از آبگیری‌های مناسبی برای پرندگان مهاجر بشمار می‌رود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: پرندگان مهاجر با شروع فصل سرما به تالاب‌های استان یزد آمده و با شروع فصل گرما یعنی در اوایل بهار زیستگاه‌های خود را ترک می‌کنند.

کد خبر 370252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha