همشهری آنلاین: رسانه‌های آمریکا اعلام کردند دونالد ترامپ اطلاعات بسیار محرمانه را که فراتر از فوق سری است به دشمن اصلی آمریکا یعنی روسیه داده است.

ترامپ، اطلاعات فوق سری به روس ها داده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: به نوشته روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اطلاعات بسیار محرمانه را که فراتر از فوق سری است به دشمن اصلی آمریکا یعنی روسیه داده است. گفته می شود این اطلاعات در ملاقاتی داده شده که هفته گذشته در اتاق بیضی (دفترکار رئیس جمهور آمریکا) انجام شده است.

این ملاقات یک روز پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، جیمز کومی رئیس سازمان اف بی آی را عزل کرد.

کومی در آن زمان در حال هدایت تحقیقاتی بود مبنی براینکه آیا ترامپ احتمالا تماسهای نادرستی با روسیه داشته است یا خیر .

در دیدار مذکور سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و سفیر این کشور در آمریکا حضور داشتند. به نوشته واشنگتن پست، ترامپ اطلاعاتی را در اختیار روسیه قرار داده است که متحدان آمریکا جمع آوری کرده و به واشنگتن داده بودند و نبایستی به کشورهای دیگر داده می شد.

به نوشته واشنگتن پست، ترامپ در زمان دادن این اطلاعات به روسیه، درباره اطلاعاتی که در اختیار دارد با لاف زنی صحبت می کند.

بی تردید انتشار این مطلب سبب بروز طوفانی آتشین در دستگاههای اطلاعاتی و کنگره آمریکا می شود.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛ کاخ سفید شامگاه دوشنبه مقاله نشریه واشنگتن پست را در این مورد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمالا اطلاعات کاملا محرمانه را در اختیار وزیر امور خارجه روسیه قرارداده است به شدت رد کرد و آن را داستانی «نادرست» دانست.

کد خبر 370265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha