سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین تابلوهای پرتره پابلو پیکاسو روز دوشنبه در یک حراجی در نیویورک به مبلغ ۵۴ میلیون دلار فروخته شد.

نقاشی

به گزارش همشهري، نقاش و مجسمه‌ساز نامدار اسپانيايي «بانوي نشسته در لباس آبي» را 25اكتبر 1939يعني درست در روز تولد 58سالگي خود با الهام از چهره دوستش دورا مار نقاشي كرد؛

تابلويي كه يك بانوي 31ساله را در لباس آبي و كلاه ارغواني با پرهاي سبز نشان مي‌دهد. اين نقاشي 78ساله در حراجي كريستي شعبه نيويورك 54ميليون دلار چكش خورد و با اينكه ركورد كارنامه پيكاسو را نشكست اما رقم آن در نوع خود جالب توجه بود.

در دوران جنگ جهاني دوم نيروهاي ارتش آلمان نازي اين نقاشي را غنيمت گرفته بودند اما مبارزان نيروي مقاومت فرانسه در مسير خود از پاريس به سوي موراويا آن را از نازي‌ها بازپس گرفتند.

بانوي نشسته 6سال پيش به يك مجموعه‌دار آمريكايي به قيمت 26ميليون دلار فروخته شده بود. بالاترين ركورد مربوط به آثار پيكاسو سال‌2015 درحراجي كريستي به‌دست آمد كه حدود 179ميليون دلار بود. نقاش نامدار بين سال‌هاي 1954و 1955حدود 15تابلو با نام «زنان الجزايري» خلق كرد كه يكي از آنها در حراجي 2سال پيش با بهاي 179ميليون دلار فروخته شد.

کد خبر 370288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha