مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

قائم‌مقام حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تلاش‌‌های صورت‌گرفته به‌منظور حفظ پاکیزگی مجموعه شهر آفتاب در طول ایام برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت:

شهر خدمات

260نفر كارگر در هر شيفت و تعداد 60دستگاه انواع ماشين‌آلات نظافت شهري، به‌طور شبانه‌روزي وظيفه پاكسازي، نظافت و رفت‌وروب محوطه و سالن‌ها را بر عهده داشتند.

منصور باقرصاد با بيان اينكه از بهمن‌ماه سال گذشته تا پايان ارديبهشت‌ماه سال‌جاري، نظافت و رفت‌وروب محدوده شهرآفتاب به‌طور كامل بر دوش اين سازمان قرار گرفته، تصريح كرد: در همين راستا، جمع‌آوري و انتقال نخاله و ضايعات اين محوطه به كهريزك، در بيش از يك هزار سرويس توسط 14دستگاه كاميون، خاور، لودر و غلتان انجام شد.

وي با اشاره به توليد روزانه 30تا 40تن پسماند در روزهاي عادي سي‌امين دوره نمايشگاه بين‌الملل كتاب تهران، بيان داشت: اين مقدار در روزهاي تعطيل به دو برابر افزايش يافت؛ به‌طوري كه حدود 80تا 85درصد پسماندهاي جمع‌آوري شده در اين ايام مربوط به پسماندهاي خشك بوده و مابقي آن را پسماندهاي‌تر تشكيل مي‌داد.

منصور باقرصاد در همين خصوص افزود: پاكسازي كلي نظير نظافت و رفت‌وروب، جمع‌آوري پسماندها و خاك و نخاله همچنين انتقال هر نوع ضايعات فيزيكي موجود از فضاي بيروني نمايشگاه كتاب، سالن‌ها و محوطه‌هاي مسقف، به‌طور شبانه‌روزي توسط 260نفر نيروي انساني از بهمن‌ماه سال گذشته انجام شده و اين روند تا پايان ارديبهشت‌ماه سال‌جاري نيز ادامه خواهد داشت.

وي به تجهيزات و ادوات مورد استفاده به‌منظور حمل مكانيزه پسماندهاي توليد شده در شهر آفتاب اشاره كرد و گفت: تعداد 60دستگاه انواع جاروب مكانيزه بزرگراهي و خياباني، خودروهاي حمل پسماند، خاور، مخزن‌شو و جدول‌شو همچنين خودروهاي گشت ازجمله ماشين‌آلاتي بود كه پاكسازي و رفت‌وروب مجموعه شهر آفتاب را در جهت خدمات‌رساني بهتر به بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب، برعهده داشتند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند از نصب يك هزار و 200مخزن 1100، 120و 240ليتري همچنين 10عدد مخزن غلتان در محوطه نمايشگاه كتاب خبر داد و افزود: علاوه بر اينها، در طول نمايشگاه 4هزار عدد كارتن پلاست 60ليتري نيز در سالن‌ها و ميان غرف توزيع شد. قائم‌مقام سازمان مديريت پسماند در پايان خاطرنشان كرد: طي ايام برگزاري نمايشگاه، براي رفاه حال شهروندان و تهويه مطبوع فضاهاي مسقف، كولرهاي بزرگ سالن‌ها توسط 30دستگاه تانكر، به‌صورت مداوم آبگيري مي‌شد.

کد خبر 370316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha