مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

۶۶ پروژه شهری در جنوب غرب تهران به بهره‌برداری رسید.

به همين منظور مراسم افتتاح پروژه‌ها با حضور چند تن از مديران شهري، شوراياران و شهروندان در منطقه 18تهران برگزار شد.
در ميان پروژه‌هايي كه ديروز رسما به بهره‌برداري رسيدند 8پروژه شاخص فرهنگي- اجتماعي وجود دارد. ساختمان موزه شهدا به‌عنوان نماد شاخص فرهنگي درجنوب‌غرب تهران، مجموعه استخر و سوناي شهداي گلدسته، 2ساختمان سراي محله شامل محله‌هاي وليعصرجنوبي و 17شهريور، يادمان شهداي گمنام در بوستان‌هاي شهداي يافت‌آباد و پروين اعتصامي، تجهيز مجتمع بهاران (ويژه بازآموزي افرادداوطلب ترك اعتياد) و ساختمان مددسرا (ويژه نگهداري افراد بي‌خانمان و كارتن‌خواب) اين 8پروژه هستند.

البته بهره‌برداري از پروژه‌هاي ترافيكي و عمراني هم ديروز آغاز شد كه از بين آنها مي‌توان به 3خط جديد اتوبوسراني از مبادي يافت‌آباد، شادآباد و شهرك وليعصر به مقصد پايانه مسافربري نعمت‌آباد، راه‌اندازي خط 10اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) در اين بخش از پايتخت به‌طول 12كيلومتر رفت و برگشت حدفاصل سه‌راه زرند (پل ساوه) تا پايانه مسافربري آزادگان اشاره كرد.

احداث 7خيابان جديد، 2پل زيرگذر و روگذر منشعب از خيابان‌هاي شهيدميرزايي و اصغري در بزرگراه شهيدبروجردي، مسيرتندرو به كندرو بزرگراه آيت‌الله سعيدي به شهيدكاظمي، بخشي از مسيركندرو بزرگراه آيت‌الله ‌سعيدي، ادامه عمليات احداث كانال فيروزبهرام و زيرگذر نامدار نيز تعدادي از پروژه‌هاي مهم عمراني افتتاح شده به‌حساب مي‌آيند. همچنين ديروز در پي اتمام عمليات احداث 2پايانه مسافربري آزادگان و نعمت‌آباد، كار آنها شروع شد.

در حوزه توسعه فضاي سبز هم 7بوستان با وسعت مجموعا 141640مترمربع افتتاح شدند. اين بوستان‌ها عبارتند از صلح و دوستي در محله امام رضا (سعيدآباد)، الزهرا در محله صاحب‌الزمان، تسنيم در محله شادآباد، ثامن در محله شهيدرجايي، شهداي غواص درمحله خليج‌فارس، هفت آسمان در محله 17شهريور و بوستان هفت‌اقليم در محله خليج‌فارس. گفتني است پيش از اين منطقه 18تهران 85بوستان داشت كه با تكميل بوستان‌هاي جديد اكنون 92بوستان دارد. به گفته بهروز محمدزاده، شهردار منطقه 18اين پروژه‌ها تحول چشمگيري در جنوب غرب تهران ايجاد كرده و با رويكرد كاهش فاصله برخورداري بين شمال و جنوب شهر به اجرا در آمده‌اند.

کد خبر 370317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha