چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی که به زائران خانه خدا هشدار می‌دهد به‌دلیل مشکلاتی که در حج وجود دارد از رفتن به این سفر معنوی منصرف شوند، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حج

حجت‌الاسلام قاضي‌عسكر، با انتقاد از بي‌اطلاعي برخي افراد از اقدامات سازمان حج گفت: «اگر كوچك‌ترين مشكلي در حج وجود داشته باشد نخستين كسي كه اين موضوع را به مردم اعلام مي‌كند، بنده خواهم بود؛ به‌عنوان نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت نمي‌توانيم مسائل را از مردم مخفي نگه داريم.»

او مطالب منتشر شده در اين كليپ را بي‌اساس و غيرواقعي توصيف كرد و توضيح داد: «بنده با آن فرد به‌صورت تلفني مذاكره كردم و متأسفانه متوجه شدم كه ايشان به هيچ‌وجه اطلاعات دقيقي در اين‌باره ندارد و به همان مواردي كه از طريق فضاي مجازي به ايشان منتقل شده، اكتفا كرده‌اند. به ايشان گفتم شما مواردي را به مقامات كشوري نسبت مي‌دهيد كه عدم‌اثبات آن حد شرعي دارد و همين افراد در حج ميزبان زائران ما هستند و تهديد كردن‌هاي اين‌چنيني زيبنده منابر و كشور ما نيست. بنده از سال 59در حج بوده‌ام و با اطمينان مي‌گويم كه هرگز در اين سال‌ها چنين هتك حرمتي نسبت به بانوان زائر ايراني صورت نگرفته است و اينگونه حرف‌ها اهانت به ملت ايران و بانوان با‌فضيلت ايراني است. قطعا اينگونه موارد بايد پيگيري شود، ايشان نيز به ما قول داد كه اشتباهش را جبران كند و اگر اين اشتباه جبران نشود، ناچاريم كه از طريق مراجع قانوني اقدام كنيم.»

حميد محمدي البته به‌طور مشخص نگفت منظور وي چه‌كسي است اما به‌نظر مي‌رسد اشاره او به سخنراني حجت‌الاسلام دانشمند باشد كه مدتي قبل در مهديه بيرجند ضمن هشدار درباره ناامن‌بودن عربستان براي حجاج ايراني، سازمان حج را تهديد كرده بود در صورت بروز مشكل براي آنها مقابل اين سازمان كفن بپوشد.

کد خبر 370331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha