چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن اعلام خبر آبگیری بیش از ۴۰ درصد تالاب هامون در سال ۹۶ گفت: این اتفاق زمینه بسیار مناسبی برای تبلور کارکردهای متعدد تالاب فراهم کرده است.

نیره پورمولایی

به گزارش مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در روزهای اخیر شاهد مناظر بسیار دیدنی در تالاب هامون علی‌الخصوص هامون صابوری و هیرمند هستیم. آبگیری بیش از ۴۰ درصد تالاب در سال جاری و تخم‌گذاری پرندگان آبزی و کنار آبزی تحول بی‌نظیری را در این عرصه طبیعی ایجاد کرده و زمینه بسیار مناسبی برای تبلور کارکردهای متعدد تالاب فراهم کرده است.

نیره پورمولایی افزود: این تحول موجب رونق اقتصادی و فراهم شدن زمینه فعالیت‌های اقتصاد سنتی از جمله دامداری، صیادی و آبزی‌پروری، کشاورزی و پرورش گونه‌های مختلف گیاهی اعم از درخت و درختچه‌های مثمر و رشد امتیاز توریسم و اکوتوریسم در منطقه سیستان شده است.

وی تاکید کرد: البته مهم‌ترین کارکرد تالاب که تلطیف و تصفیه هواست این روزها دلیل بسیار بزرگی بر لزوم حفظ و نگهداشت این شرایط مطلوب برای تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است همه برنامه‌ها و وظیفه ما برای حفظ ادامه این روند انجام اقدامات موثر و مفید برای نگهداشت این وضعیت بوده تا با انجام برنامه‌های مناسب از هدر رفت آب در این عرصه طبیعی منحصر به فرد جلوگیری کنیم و طبیعت زیبا را یاری کنیم.

کد خبر 370358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha