چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، اجرای۴۷ پروژه و تجهیز ۱۲ آزمایشگاه پیل سوختی را از اقدامات این ستاد نام برد و گفت: علاوه بر آن اجرای یک پروژه عظیم با یک شرکت اتریشی را در دستور کار داریم.

اجرای ۴۷ پروژه تجدیدپذیر در کشور

به گزارش ایسنا، سیروس وطنخواه مقدم با اشاره به موانع و چالش‌های پیش روی توسعه حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه می‌توان به عدم رقابت‌پذیری تجدیدپذیرها با منابع فسیلی، قیمت غیر واقعی انرژی در کشور، موانع نهادی و سیاستگذاری و پتانسیل‌سنجی ناکافی و غیردقیق اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که در این حوزه هیدروژن و پیل سوختی از حوزه‌هایی است که باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: حمایت‌های مختلف و متنوعی توسط ستاد در حوزه پیل سوختی انجام شده است. حمایت از مراکز آموزشی و پژوهشی برای اجرای 47 پروژه و تجهیز 12 آزمایشگاه پیل سوختی از جمله این اقدامات است.

وطنحواه، طراحی و ساخت استک 100 واتی پیل سوختی پلیمری و طراحی و ساخت استک 50 واتی پیل سوختی اکسید جامد را از دیگر دستاوردهای حمایتی این ستاد نام برد.

دبیر ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر از همکاری این ستاد با شرکت اتریشی خبر داد و اظهار کرد: در این همکاری اجرای یک پروژه عظیم برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این که باید از تمام پتانسیل‌های کشور در این حوزه برای توسعه استفاده کنیم، گفت: باید زمینه برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی در این عرصه فراهم شود و اقداماتی همچون ارتقای سطح فعالیت‌های علمی به سمت تجاری‌سازی، تلاش برای ایجاد ساز و کار هم‌افزا و کمک برای صنعتی شدن فعالیت‌های این حوزه، افزایش سرعت فعالیت‌ها و بازنگری و به‌روزرسانی سند راهبردی پیل سوختی با همت بیش‌تری انجام شود.

کد خبر 370389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha