چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

بردلی منینگ، یکی از بزرگ‌ترین افشاگران اسناد محرمانه آمریکا پس از ۷ سال حبس از زندان آزاد شد. یک سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا اعلام کرده که این سرباز سابق ارتش آمریکا، زندان نظامی «فورت لیونوورت» در کانزاس را ترک کرده است.

بردلی منینگ

منينگ كه سال ۲۰۱۰ دستگير شد در سال ۲۰۱۳ به جرم افشاي مكاتبات ديپلماتيك و گزارش‌هاي نظامي ارتش به ۳۵ سال حبس محكوم شد اما باراك اوباما، رئيس‌جمهور سابق آمريكا، در ۱۷ژانويه سال‌جاري و در آخرين روزهاي رياست‌جمهوري خود با تخفيف بقيه زندان اين سرباز آمريكايي موافقت كرد.

تخفيف مجازات منينگ از سوي اوباما با مخالفت جمهوريخواهان مواجه شد كه مي‌گويند اين تصميم پيام غلطي را ارائه مي‌كند و اين تخفيف را بدعتي خطرناك خوانده‌اند. ارتش آمريكا ۲۲ مورد اتهام عليه منينگ تنظيم كرده بود كه در ارتباط با افشاي بيش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه ديپلماتيك و نظامي و ويدئو بود.

اين سرباز سابق ارتش آمريكا همچنين پيام‌هاي حساس ميان ديپلمات‌ها، ارزيابي‌هاي اطلاعاتي در مورد بازداشتي‌هاي گوانتانامو كه بدون محاكمه محبوس بودند و گزارش‌هاي نظامي دو جنگ عراق و افغانستان را افشا كرده بود. بردلي منينگ پس از صدور حكم زندان خود تغيير جنسيت داده و نام خود را به چلسي تغيير داده است. منينگ در جريان محاكمه‌اش به‌خاطر «آسيب‌زدن به آمريكا» عذرخواهي كرد و گفت فكر مي‌كرده «مي‌تواند جهان را جاي بهتري كند».

کد خبر 370422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha