همشهری آنلاین: حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمد علی علوی گرگانی در سخنانی جداگانه از آحاد ملت شریف ایران برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.

انتخابات- ریاست جمهوری

به گزارش ایرنا، این بزرگان و شخصیت های دینی در سخنان خود تاکید کردند، مردم با حضور حماسی و یکپارچه خود در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، به نامزدهای اصلح رای دهند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ضمن دعوت از مردم برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری بر رعایت اخلاق ازسوی طرفداران نامزدها تاکید کرد و گفت: قرائن نشان می دهد، تنور انتخابات داغ شده و مردم حضور جدی در پای صندوق های رای خواهند داشت و این جای خوشحالی است که جوانان پای صندوق های رای با شور و نشاط حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: به خاطر لجاجت، تعصب، دفاع از دوست و آشنا از نامزدی حمایت نکنید، بلکه باید به فردای کشور نیز فکر کنید.

وی اضافه کرد: این که بگویند نمی توانیم به این و آن رای بدهیم و رای سفید به صندوق بیندازند نیز اشتباه است، رای سفید سطح حضور در انتخابات را پایین می آورد، چون جزو اوراق حساب نمی شود و باطله است.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که به کسی که فکر می کنید اصلح است رای بدهید، ابراز امیدواری کرد با نظم کامل و حضور قوی انتخابات خوبی داشته باشیم.
این مرجع تقلید همچنین گفت: از هیچ نامزدی طرفداری نکردم و افراد نیز باید باور کنند کسی را که امروز انتخاب می کنند در اعمالش شریک هستند و روز قیامت باید جوابگو باشند.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز ضمن دعوت از ملت شریف ایران برای شرکت در انتخابات گفت: در این برهه از زمان، حضور در انتخابات جهاد برای خدا محسوب می شود و بر آحاد ملت واجب است در این عرصه سیاسی شرکت کنند.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف است، نسبت به مساله ای که به سرنوشت انسان مربوط است نباید بی تفاوت باشیم و باید با شرکت در انتخابات علاقه خود را به نظام نشان دهیم.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در زمانی جهاد؛ رفتن به جبهه و جان دادن و خون دادن بود، اما در حال حاضر شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جهاد در راه خدا است.

وی بیان کرد: انتخابات پیش رو بسیار اثرگذار است،مردم باید حضور حداکثری در این انتخابات داشته باشند و بدانند که هر رای تیری بر پیکر دشمنان است.
آیت الله نوری همدانی گفت:امیدوارم روز جمعه انتخاباتی با حضور حداکثری، با شور و شکوه در کشور برگزار شود.

همچنین آیت الله عبدالله جوادی آملی در اطلاعیه ای اعلام کرد: ضمن دعوت از آحاد ملت بزرگ ایران برای حضور پرشور، حماسی و عاقلانه در انتخابات پیشِ‌رو، در خصوص هیچ یک از کاندیداهای محترم انتخاباتی اظهار نظری نداشته و ندارم.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات گفت: نباید با فعالیت های اشتباه دژ محکم امنیت کشور یعنی انتخابات شکسته شود.

وی با بیان این که انتخاب نامزد اصلح مراتبی دارد، خطاب به برخی فعالان عرصه انتخابات یادآور شد: مردم هم باید به دنبال همین مساله باشند، به هرحال اگر کار خودتان را خدایی انجام دهید می توانید معرف بهترین فرد برای اداره امور اجرایی کشور باشید و دعای خیر مردم نیز پشت سر شما خواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 370455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha