همشهری آنلاین: هاشمی طبا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری هنگام انداختن رأیش به صندوق گفت: من گفته‌ام که هم خودم به روحانی رای خواهم داد و هم به هوادارانم گفته‌ام که به روحانی رای دهند.

هاشمی طبا

به گزارش ایرنا، هاشمی طبا صبح جمعه پیش از انداختن رای خود در مدرسه شهید قاسم زاده در خیابان شهید عراقی اظهار کرد: اینجا محله ما است و من همیشه در همین محل رأی می دهم.

وی درمورد علت حضور اول وقت خود را این گونه بیان کرد که باید کار را اول وقت انجام داد و در کارها سبقت داشت و انگیره ام هم از رأی دادن این است که رأی بدهیم تا رئیس جمهوری انتخاب شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا از مردم برای حضور اول وقت دعوت می کنید، گفت: بله، البته حضور همه در اول وقت باعث شلوغی می شود اما باید همه تا ساعات پایانی رأی خود را بدهند.

هاشمی طبا در پاسخ به سوالی درخصوص کناره گیری نکردن از عرصه رقابت تصریح کرد: من با ایده مشخصی آمده ام و بر روی آن ایده هستم، در حال حاضر معنای انصراف این است که از ایده ام منصرف شده ام.

وی افزود: من در عین حال گفته ام که هم خودم به روحانی رای خواهم داد و هم به هوادارانم گفته ام که به روحانی رای دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بعضی می گویند این تضاد است ولی ما درون تضادها زندگی می کنیم و مشکلی نداریم.

هاشمی طبا با بیان این که انسان باید بعضی مسائل را یک درصد پیش بینی کند، افزود: انسان باید جایی برای پیش بینی غیرممکن ها نیز باقی بگذارد ،من هم یک درصدی را برای مسائل غیرمترقبه گذاشته ام.

خبرنگار دیگری سوال کرد: آیا انصراف ندادن شما از عرصه رقابت ، رای روحانی را کم نمی کند؟ گفت: خیر از آرای آقای روحانی کم نمی شود چون وی بدون این که به رای بنده نیاز داشته باشند رای خود را دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوی بر استقبال خوب مردم از حضور در انتخابات تاکید کرد.

وی همچنین در پاسخ سؤال دیگری مبنی بر این که واکنش شما به پیروزی رقبا چه خواهد بود، اظهارکرد: همان گونه که پیش تَر گفتم امیدوارم آقای روحانی پیروز شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پیروز نشدید به قانون تمکین می کنید،گفت: من از ابتدا و در مناظرات گفتم رئیس جمهوری که به قانون تمکین نکند و فراتر از آن برود شخصیت ریاست جمهوری ندارد. همه باید به قانون پایبند باشیم و مر قانون عمل کنیم.

این نامزد انتخابات پس از انداختن رای خود به صندوق آرا همچنین گفت:احساسم این است که در زمینه موضوعاتی که مد نظرم بود کار خود را انجام دادم و یک رای که داشتم را به صندوق انداختم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره این موضوع که اگر شما و یا نامزد مطلوبتان انتخاب نشود تمکین می کنید،تصریح کرد: همه باید به قانون احترام بگذارند من هم گفته ام که رئیس جمهوری که نتواند به قانون احترام بگذارد، صلاحیتش را از دست داده است بنابراین هرکس که انتخاب می شود یا نمی شود باید به قانون و رای مردم احترام بگذارد.

هاشمی طبا تصریح کرد: نتیجه انتخابات قطعا به نفع من نخواهد بود برای اینکه من به آقای روحانی دادم و حتما همیشه چه در این زمینه و چه در زمینه های دیگربه قانون پایبند بوده ام.

هاشمی طبا در خصوص اولین اقدام خود پس از اعلام نتیجه گفت: طبیعتا تبریک خواهم گفت.

وی درباره روند برگزاری انتخابات و حضور مردم نیز گفت:در حال حاضر که شعبه اخذ رای شلوغ و روند رای گیری کمی کُند است، باید این روند تسریع شود تا مردم به رای خود برسند.

کد خبر 370476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha