همشهری آنلاین: حضور حسن روحانی در کنار وزیر کشور برای بازدید از روند انتخابات از سوی نماینده رئیسی در ستاد انتخابات کشور مورد اعتراض قرار گرفت. البته مقیمی در پاسخ به این شبهه گفت که همه کاندیداها می‌توانند با همراهی وزیر کشور از ستاد انتخابات بازدید کنند.

روحانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پس از آن پس از سوال های متعدد خبرنگاران از وزیر کشور در خصوص امکان بازدید و حضور نامزدهای ریاست جمهوری در ستاد انتخابات، رحمانی فضلی گفت: امکان بازدید همه نامزدها از ستاد انتخابات کشور فراهم شده است.

صبح امروز حسن روحانی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

 اما این بازدید و همراهی وزیر کشور با حسن روحانی حاشیه هایی به همراه داشت.

به گزارش مهر، سید صولت مرتضوی نماینده سید ابراهیم رییسی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: بازدید حسن روحانی از ستاد انتخابات کشور هیچ منع قانونی ندارد اما همراهی وزیر کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات  شائبه جانبداری را القا می کند و محل اشکال است.

وی ادامه داد: امیدوارم هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تذکر لازم را به وی دهد.

در پاسخ به این شبهه، به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در ستاد انتخابات کشور درباره امکان بازدید نامزدهای انتخابات از ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با همراهی وزیر کشور می توانند از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند.

به گزارش خبرآنلاین نیز، عباسعلی کدخدایی هم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه 2 نفر از کاندیداهای ریاست‌جمهوری نمایندگان‌شان را برای حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی کردند، گفت: آقای حسین طلا از طرف آقای سیدابراهیم رئیسی و همچنین آقای محمدرضا صادق از طرف آقای حسن روحانی به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی شدند و هم‌اکنون نیز در ستاد مرکزی مستقر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به دیپلمات بودن آقای صادق آیا منع قانونی برای حضور وی در انتخابات وجود ندارد؟ توضیح داد: نه، ایشان فقط برای ارائه گزارش به آقای روحانی در ستاد حضور دارند، کاری که ما اینجا انجام داده‌ایم کاری نیست که در قانون پیش‌بینی شده باشد، بلکه این اقدام از سال 88 یک روش ابداعی بود که برای ایجاد اطمینان و اعتماد بیشتر برای نامزدهای محترم، آن را در شورای نگهبان پیشنهاد کردیم.

کد خبر 370493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha