همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رای خود را به صندوق آرا انداختند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در وزارت امور خارجه و ستاد انتخابات خارج از کشور رای خود را به صندوق انداخت.

همچنین دکتر محمد فرهادی پس از انداختن رای خود در صندوف آرا در دانشگاه امیر کبیر گفت: انتخاب رئیس جمهور که رئیس قوه مجریه و شخصیت اول اجرایی کشور است برای اداره امور کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برنامه‌های توسعه‌ای کشور و ادامه راه پیشرفت به این موضوع بستگی دارد که مسئول اجرایی آن آگاه و مصلح به امور اجرایی کشور باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که زمام امور اجرایی کشور را به دست بگیرد باید سابقه مدیریتی قوی در عرصه‌های مختلف نظام داشته باشد و بتواند کابینه را به خوبی اداره کند و اولویت‌های توسعه‌ای کشور را مد نظر داشته باشد.

وزیر علوم همچنین تعامل بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌های رئیس امور اجرایی کشور دانست و اظهار کرد: رئیس جمهور باید با تعامل موثر بین‌المللی نقش موثری را در دنیا داشته باشد و از سویی دیگر هم در داخل کشور نیز فضایی را ایجاد کند که مردم در آرامش، امنیت و نشاط زندگی کنند.

دکتر فرهادی در پایان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم بیانگر این است که مردم‌سالاری دینی یا همان دموکراسی به معنای واقعی در کشور اعمال می‌شود و لازم است دانشگاهیان نیز به عنوان قشر روشنفکر، آگاه و مصلح جامعه با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فردی که بتواند کشور را به درستی و هوشمندانه اداره کند نقش موثری داشته باشند.

علی طیب نیا،وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با حضور در مسجد حضرت الرسول میدان کاج سعادت آباد آرای خود را به صندوق های مستقر در این حوزه رای گیری انداخت.

همچنین سخنگوی دولت یازدهم پس از انداختن رای خود در صندوق ضمن گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی، شرکت در انتخابات را تعهدی اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: این انتخاباتی است که شخصیت محبوب ما حضرت آیت الله هاشمی، یار دیرین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در این رای گیری شرکت ندارند، ما ارادتمندان ایشان در این محل که همیشه رای خود را به صندوق ها میسپردند، حضور پیدا کردیم تا ضمن اینکه به تعهد اجتماعی و اخلاقی خود عمل می‌کنیم، ارادتمان را نیز به ایشان نشان دهیم.

کد خبر 370497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha