جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
۰ نفر

جمال ساداتیان: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی را باید به فال نیک گرفت.

جمال ساداتیان

فارغ از اينكه چه نتيجه‌اي در انتخابات رقم مي‌خورد، نفس حضور مردم بسيار مغتنم است و نتيجه هرچه باشد بايد به انتخاب عموم ملت احترام گذاشت. در ايام مبارزات انتخاباتي، نامزدها برنامه‌هاي خود را اعلام كردند و حالا مردم ميان مانيفست‌هاي اعلام‌شده، انتخاب خود را انجام مي‌دهند. به هر حال نامزدها در اين ايام موفق شدند با برنامه‌هاي خود بر مخاطب تأثير بگذارند.

حالا هر فرد و گروهي برنامه‌اي را كه با علايق خود نزديك‌تر مي‌داند را برمي‌گزيند. به اين ترتيب مي‌توان گفت در اين انتخابات رأي مردم نه به اشخاص كه به برنامه‌هاست. خوشبختانه در كشوري زندگي مي‌كنيم كه در آن انتخابات مختلف از رياست جمهوري گرفته تا مجلس برگزار مي‌شود. درحالي‌كه در كنار ما در منطقه، كشورهايي هستند كه اساسا با مقوله انتخابات بيگانه هستند. مردم‌سالاري از مسير صندوق‌هاي رأي مي‌گذرد.

اين بسيار مطلوب است كه در مورد مسائل حاد جامعه از طريق انتخابات و با رأي مردم تصميم‌گيري شود. فارغ از تعلقات جناحي، دسته‌ها و گروه‌هاي مختلف مردم را در اين ايام به رأي دادن تشويق كرده‌اند. درمورد هنرمندان مي‌توان گفت اين قشر نيز مانند مردم تحت تأثير برنامه‌ها قرار گرفته‌اند و بر اين اساس وارد ميدان شده‌اند.

هنرمندان به‌نوعي به اعلام مطالبات خود از رئيس دولت آينده نيز مي‌پردازند. در اين روزها گاهي شاهد غليان احساسات هم بوديم و در مواردي نيز به برخوردهاي تند منجر مي‌شد كه اتفاق قابل دفاعي نيست، ولي هرجا كه مردم با منطق و استدلال به گفت‌وگو با يكديگر روي مي‌آوردند مي‌شد آن‌را رويكرد خجسته دانست. بسياري از مسائل جامعه را مي‌توان از طريق گفت‌وگو حل‌وفصل كرد. در كل اينكه همه در كمال آرامش مي‌كوشند از طريق رأي دادن مطالبات خود را دنبال كنند، نشانه‌اي آشكار از تداوم روند توسعه در كشور است.

  • تهيه‌كننده سينما
کد خبر 370587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha