همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: توجه به نظام رفاه اجتماعی یکی از مسائل اساسی برای کمک به رشد جمعیت است و نرخ موالید را که درحال حاضر کاهش یافته است، با ایجاد رفاه اجتماعی می‌توان افزایش داد.

معاون وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سیدمحمدهادی ایازی، در همایش روز ملی جمعیت و دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری، افزود: نظام رفاه اجتماعی باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد، تا افراد کمتر برخوردار مورد پشتیبانی و حمایت بیشتری باشند.

او اظهار داشت: از منظر اجتماعی تناسب جمعیت مهم است، بسیاری از کشورها نرخ جمعیت بالایی دارند و تلاش می‌کنند، آن را کاهش دهند. برخی دیگر نیز با جمعیت پایین روبرو هستند و سیاست‌های لازم را برای افزایش جمعیت به کار می‌گیرند. علاوه براینها کیفیت جمعیت نیز اهمیت دارد و با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی می‌توان سطح کیفیت جمعیت را ارتقا داد.

ايازي با اشاره به شعار امسال که" تولید و اشتغال" نامگذاری شده است گفت: ، یکی از مسائل مهم مساله اشتغال است و برای تحقق این شعار، بعد کیفی جمعیت بیشتر خودنمایی می‌کند.

معاون اجتماعي وزير بهداشت افزود: واقعیت این است که در دوران طلایی جمعیت قرار داریم، اگر در این دوران برای جوانان اشتغال ایجاد نشود، با مشکلات اجتماعی مواجه می‌شویم و ظرفیت برای توسعه کشور محدود می‌شود، بنابراین زمینه اشتغال باید فراهم شود و یکی از نگاه‌هایی در توسعه پایدار وجود داشته، این است که به موضوع اشتغال به طور جدی پرداخته شود.

ايازي گفت: بهره گیری از اقتصاد مقاومتی به مفهوم اقتصاد درون زا یکی از اقدامات جدی و اساسی است که باید صورت گیرد و در مساله اشتغال یک گروهی که باید مورد توجه قرار می‌گرفتند، زنان هستند چرا که در حال حاضر 50 درصد مراکز دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند و زنان در بازار امروز جامعه می‌توانند نقش ایفا کنند.

ایازی افزود : نظام رفاه اجتماعی باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد، تا افراد کمتر برخوردار مورد پشتیبانی و حمایت بیشتری باشند؛ با تحقق این موضوع افراد دیگر نگرانی برای امنیت شغلی، اشتغال، دوره بیماری و دوره سالمندی خود نخواهند داشت و به عنوان مثال فردی که فرزند معلول دارد، باید مطمئن باشد که مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

او خاطر نشان كرد: توجه به نظام رفاه اجتماعی یکی از مسائل اساسی برای کمک به رشد جمعیت است و نرخ موالید را که درحال حاضر کاهش یافته است، با ایجاد رفاه اجتماعی می‌توان افزایش داد.

ایازی با اشاره به اینکه در این زمینه اقداماتی در مجموعه وزارت بهداشت در چند سال اخیر انجام شده است، گفت: با انجام این اقدامات بخشی از دغدغه مردم برطرف شده و پرداخت از جیب بیماران کاهش یافته است، اما همه رفاه اجتماعی این نیست و متولیان این حوزه باید موضوع را به طور جدی دنبال کنند.

معاون وزير بهداشت به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق اشاره کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل جدی جامعه ما است که با اقدامات مناسب باید برطرف شود.

کد خبر 370715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha