همشهری آنلاین: مردم بحرین در آستانه برگزاری محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که قرار است فردا یکشنبه برگزار شود بر اساس درخواست علمای بحرین امروز وامشب شنبه با در حضور در مساجد مناطق مختلف این کشور حماسه ای دیگر در دفاع از دین وحمایت از شیخ عیسی قاسم پس از گذشت ۴۴ هفته از محاصره منطقه الدراز آفریدند.

 آماده باش مردم بحرین در آستانه محاکمه شیخ عیسی

به گزارش ایرنا ،تحصن اهالی منطقه شیعه نشین الدراز طولانی ترین تحصن در تاریخ ملی مردم بحرین است و تداوم ظلم وستم رژیم آل خلیفه علیه شیعیان این کشور روز به روز اراده مردم را برای مبارزه با فساد بیشتر می کند، به طوری که تداوم محاکمه شیخ قاسم موجب تقویت اراده انقلابیون برای تغییر رژیم و برقراری دمکراسی در این کشور می شود.

علما و اندیشمندان بحرین که محاکمه شیخ عیسی قاسم را محاکمه مذهب و دین می دانند در بیانی های که امروز منتشر کردند، با دعوت از مردم برای حضور گسترده در مساجد خواستار حفظ سنگر دین توسط فدائیان آن اعم از زن ومرد شدند.

مردم بحرین منتظر صدور حکم شرعی جهاد از سوی علمای خود در صورت ارتکاب هر حماقت و صدور حکم ظالمانه توسط رژیم آل خلیفه علیه شیخ قاسم رهبر شیعیان این کشور هستند.

محاصره منطقه الدراز محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از سوی نظامیان بحرینی و ممانعت از برگزاری نماز جمعه و ورود افراد به آن وارد چهل وچهارمین هفته شده است.

گذشت 11 ماه از سلب تابعیت بالاترین مرجع شیعه در بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حضور نیروهای امنیتی و نظامی در منطقه محل سکونت ایشان مردم بحرین را با خلق وخوی وحشی رژیم آل خلیفه بیشتر آشنا کرد.

اهالی منطقه الدراز امروز شنبه پس از حضور در مسجد امام صادق(ع) و اقامه نماز ظهر در آستانه برگزاری محاکمه شیخ عیسی قاسم علیه ظلم و ستم رژیم آل خلیفه تظاهرات برپا کردند.
این در حالی است که دهها خودروی و زره پوش نظامی و نیروهای امنیتی با لباس شخصی منطقه الدراز را محاصره و در ورودی های این منطقه مستقر شده اند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که همانند پدر خویش زندگی خود را وقف بسط آگاهی‌های دینی در میان مردم بحرین کرد، با روشنگری‌های خود چراغ راه انقلاب ملت بحرین را به دست گرفت.
ایشان در سال 1938 میلادی در منطقه الدراز بحرین چشم به دنیا گشود ، در طول تحصیلات ابتدایی و متوسطه به استعداد و هوش سرشار شهرت یافت در همان حین در دادن آگاهی های دینی به هم سالان خود اهتمام می‌ورزید.

در سال 1964 میلادی برای ادامه تحصیل علوم اسلامی به نجف اشرف هجرت نمود و تحصیلات دانشگاهی را در دانشکده فقه و اصول نجف اشرف ادامه داد و در عین حال از اساتید بزرگ حوزه علمیه استفاده کرد، مانند شهید سید محمد باقر صدر که شخصیت ممتاز او ، ایشان را تحت تاثیر قرار داده و از افکار تابناکش استفاده نمود.

وی در طول این سالها دو بار برای تبلیغ به بحرین مراجعت کرد تا اینکه در سال 1972 میلادی از او خواسته شد که به بحرین بازگردد و در مجلسی که برای نوشتن قانون اساسی و ایجاد پارلمان مردمی و تشکیل سه قوه مهم در کشور که منتخب مردم باشد، شرکت نماید. ایشان به دستور آیت الله شهید سید محمد باقر صدر و شیخ محمد امین زین الدین به بحرین مراجعت کرد و در این مجلس حضور یافت . او در تمام مدت حضورش در دفاع از عملی نمودن دستورات اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

ایشان در سال 1972 میلادی، در تاسیس و ایجاد (جمعیت توعیه اسلامی) شرکت کرد، هدف از ایجاد این جمعیت، جلوگیری از نشر و اشاعیه افکار مارکسیستی در میان جوانان در آن برهه از زمان بود تا زمانی که حکام بحرین در سال 1984 فعالیت این جمعیت را ممنوع اعلام کردند، ایشان ریاست این جمعیت را به عهده داشت.

عیسی قاسم در سال 1973 میلادی از بارزترین شخصیت های دینی و فعال مجلس ملی بشمار می‌آمد که به تحقق عملی دین مبین در جامعه معتقد بودند و صیانت جامعه را مرهون تطبیق دستورات اسلام می‌دانست تا اینکه این مجلس از طرف دولت بحرین در سال 1975 میلادی منحل شد.

ایشان ید طولایی در جهت مصون ماندن جوانان از به دام افتادن در افکار مارکسیستی و سرمایه‌گذاری غرب آن زمان که جوامع اسلامی ما را در می‌نوردید، داشتند.

همواره افکار دینی را به سبک روز و بسیار جذاب مطرح کرد به خصوص قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن که مواضع ایشان در جهت تایید و الهام گیری از این انقلاب و پیروی از نظرات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) بود.

آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم در سال 2004 به تاسیس مجلس علمایی اسلامی در بحرین پرداخت. این مجلس مسائل زیادی را دنبال می کند مانند هدایت صحیح شیعیان در جو فساد و انحراف که از هر طرف جوانان را هدف قرار داده، از لحاظ فکری، عقیدتی، دینی و تربیتی و در به وجود آمدن نسلی نو، قوی از نقطه نظر دفاع از عقاید صحیح شیعه و برخودار از اخلاق و تربیت عالی دینی.

وی در دور اول، ریاست این مجلس را به عهده داشت و ریاست دوم مجلس زیر سایه راهنمایی‌های ایشان فعالیت می‌کند.

از 21 ژوئن ( 31 اردیبهشت) سال گذشته تاکنون هزاران تن از محبان آیت الله شیخ قاسم در مخالفت با سلب تابعیت ایشان با برپایی تظاهرات خشم خود را نسبت به محاکمه ایشان که قرار است فردا برگزار شود اعلام کردند.

تاکنون هزاران کفن پوش بحرینی هنگام برگزاری جلسات محاکمه ایشان آمادگی خود را برای دفاع تا پای جان از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را اعلام کرده اند و هربار رژیم آل خلیفه از ترس حکم جهاد علمای بحرین و انقلاب فراگیر مردمی جلسات محاکمه ایشان را به تاخیر می اندازد.

سال 2017 نیز با بازگشت بحرین به عقب و مشاهده جو پلیسی در این کشور با افزایش شکنجه و قتل غیر قانونی آغاز و تاکنون ادامه دارد و وجود 4 هزار زندانی عقیدتی و افزایش پست های ایست و بازرسی جهت بازرسی مردم حاکی از رفتار ظالمانه رژیم آل خلیفه با مردم بحرین به ویژه شیعیان که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، است.

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توئیتر تاکید کرد:‌ اتهامات وارده علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان از سوی دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه بی اساس است.

مرکز حقوق بشر بحرین چندی پیش در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به نزدیک شدن روز محاکمه شیخ عیسی قاسم در روز 17 اردیبهشت ماه گذشته نوشت: اتهامات وارده علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم بی اساس است و فورا باید ( از لحاظ قضایی) رفع اتهام شود.

این مرکز حقوق بشری اخیرا تاکید کرده بود: زندانی کردن و شکنجه شهروندان امری غیرقانونی و خلاف موازین بین المللی است.

در همین خصوص، ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه همزمان با برپایی محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان با صدور فراخوان برگزاری راهپیمایی خواستار مشارکت گسترده اقشار مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور شد.

ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه خواستار تجدید پیمان با شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و دفاع از وی تا پای جان براساس تکلیف شرعی و برای پیروزی دین وعقیده شد.

این ائتلاف با صدور بیانیه ای بر اهمیت آمادگی برای شکستن محاصره ظالمانه منطقه الدراز و تجمع در میدان الفداء تاکید و نتائج این محاکمه را درتاریخ انقلاب بحرین مهم و خطری برای این کشور دانست.

با نزدیک شدن روز محاکمه شیخ عیسی قاسم در روز 17 اردیبهشت ماه گذشته، بیش از 80 عالم دینی در انگلیس با صدور بیانیه ای از رژیم آل خلیفه بحرین خواستند که محاکمه شیخ عیسی قاسم را متوقف کند.

مرکز حقوق بشر بحرین اخیرا در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در سال 2016 میلادی یک هزار و 300 نفر از مردم بحرین را دستگیر کرده که در میان بازداشت شدگان 187 کودک نیز حضور دارند.

از سال 2011 بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب نارضایتی های مردمی از سوی رژیم آل خلیفه به جای ارائه خدمت به مردم این کشور بوده است.

براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این کشور توسط رژیم آل خلیفه در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.

سازمان های حقوق بشری اوضاع بحرین پس از گذشت 6 سال از قیام مردم این کشور علیه رژیم ظالم آل خلیفه برای تحقق خواسته های دمکراتیک را بسیار وخیم خواندند.

سازمان های مذکور خواستار رفع تبعیض از شیعیان این کشور وپایان دادن به انقسام طایفه ای ، لغو محاکمه واعطای تابعیت شیخ عیسی قاسم ،آزادی حقوقدانان برجسته از جمله شیخ علی سلمان، میثم سلمان ونبیل رجب والخواجه شدند.

کد خبر 370717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha