شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

پس از آنکه آنتوان فوکوا از نشستن روی صندلی کارگردانی «صورت‌ زخمی» کناره‌گیری کرد، مدیران استودیو یونیورسال برای سپردن این وظیفه به دیوید آیر به توافق رسیدند.

به گزارش همشهري، موضوع بازسازي فيلم كلاسيك و تحسين‌شده برايان دي‌پالما در سال‌هاي اخير همواره در محافل هاليوودي مطرح بوده و هر بار بروز يك ماجرا و مشكل سرنوشت آن را دستخوش دگرگوني كرده است. در تازه‌ترين تحول در پرونده بازسازي صورت‌زخمي، به‌نظر مي‌رسد آير گزينه نهايي براي كارگرداني اين پروژه بلندپروازانه است و در آينده نزديك آن را براي نمايش در سال آينده كليد مي‌زند.

فيلمنامه اوليه را ترنس وينتر براساس فيلم كلاسيك سال 1983نوشته بود كه ايتن و جوئل كوئن بازنويسي متن او را به‌تازگي به پايان رساندند و آن را براي توليد آماده كردند. گزينه نهايي هم براي ايفاي نقش اصلي ديه‌گو لونا، بازيگر و كارگردان سرشناس مكزيكي است. اين ستاره 37ساله قرار است همان نقشي را بازي كند كه ال پاچينو در نسخه اصلي به كارگرداني دي‌پالما بر عهده داشت و آن را براي هميشه در تاريخ سينما ماندگار كرد.

از آخرين فيلم‌هاي مهم كارنامه لونا مي‌توان به «سركش: داستاني از جنگ‌هاي ستاره‌اي» اشاره كرد. البته اين نكته را هم بايد درنظر داشت كه بازيگر مكزيكي گزينه فوكوا بود و حالا كه كارگردان پروژه عوض شده، ممكن است جاي خود را به بازيگري ديگر بدهد. درهرحال، از آنجا كه كمي بيش از يك سال به زمان اكران صورت‌زخمي باقي مانده، مديران استوديو يونيورسال بايد زودتر درباره گروه بازيگران اصلي تصميم بگيرند.

آير 49ساله نخستين‌بار نام خود را با نوشتن فيلمنامه فيلم برنده اسكار «روز آموزش» در 2001سر زبان‌ها انداخت. او پس از نگارش چند فيلمنامه موفق ديگر ازجمله نخستين «سريع و خشمگين»، به جرگه كارگردانان پيوست و سال گذشته فيلم 750ميليون دلاري «جوخه خودكشي» را روي پرده سينماها داشت. آير امسال تريلر فانتزي پليسي «روشن» را با بودجه 90ميليون دلار و بازي ويل اسميت براي شبكه نتفليكس ساخته كه هنوز به نمايش درنيامده است.

کد خبر 370740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha