اعضای شورای شهر تهران پس از ۳جلسه تعطیلی دیروز تشکیل جلسه دادند و با مشخص شدن نتایج انتخابات، کار خود را دوباره از سر گرفتند.

شورای شهرتهران

 اينطور كه اعلام شده اتمام كار دوره فعلي شوراي شهر تهران اول شهريور‌ماه خواهد بود و از آن پس شورا تحويل منتخبين دوره پنجم خواهد شد.

در جلسه روز گذشته اعضا ضمن تقدير از شهروندان براي شركت و حضور پرشكوه در انتخابات، از آمادگي براي انتقال تجربيات دوره چهارم شوراي شهر تهران به دوره جديد خبر دادند. همچنين اعضاي شورا از اقدام سريع و بموقع شهرداري تهران در پاكسازي محيط شهر از تبليغات گسترده انتخابات اخير كه به شكل بي‌سابقه‌اي تمامي المان‌هاي شهري را پوشانده بود و حتي درختان و فضاي سبز نيز از نصب تبليغات در امان نمانده بودند قدرداني و تشكر كردند. در همين ارتباط حبيب كاشاني با اشاره به عملكرد قابل ستايش كارگران خدمات شهري در پاكيزه‌كردن چهره شهر بعد از انتخابات گفت: شنبه پس از انتخابات هيچ آثاري از تبليغات نبود و گويي در شهري جديد وارد شديم. وي سپس خواست تا از اقدام كاركنان زحمتكش خدمات شهري تقدير شود و تمامي اعضا به پيشنهاد وي با كف زدن به تشويق شهرداري تهران و كاركنانش پرداختند.

طبق گزارش همشهري 5 هزار نيروي خدمات شهري شهرداري تهران بلافاصله پس از اتمام انتخابات نسبت به پاكسازي چهره شهر اقدام كردند و بعد از 12ساعت كار، آثار تبليغات انتخاباتي را از ديوارها و مبلمان شهري زدودند. گفته مي‌شود كه در پي عمليات پاكسازي بيش از 5هزار تن پسماند خشك جمع‌آوري شده است.

  • اصلاح دستور‌العمل بيلبوردهاي تبليغاتي

در ابتداي بررسي دستورات جلسات روز گذشته، بحث مربوط به بيلبوردهاي تبليغاتي در شهر تهران و آيين‌نامه آنها مطرح شد. به همين منظور اعضا اصلاحيه مصوبه لايحه الزام شهرداري تهران را به تهيه دستورالعمل نحوه جانمايي ونصب بيلبوردها و پلاكاردهاي تبليغاتي در سطح بزرگراه‌هاي شهر تهران بررسي و به تصويب رساندند. پيش از اين در لايحه آمده بود كه نحوه جانمايي و نصب بيلبوردها و پلاكاردهاي تبليغاتي در سطح بزرگراه‌هاي شهر تهران ابتدا در شوراي‌عالي ترافيك شهرهاي كشوربايد به تصويب برسد. بر همين اساس و با اين توجيه كه اين موضوع مربوط به تهران است بنابراين لايحه با اين مضمون كه دستورالعمل نحوه جانمايي و نصب بيلبوردها و پلاكاردهاي تبليغاتي در سطح بزرگراه‌هاي شهر تهران پس از بررسي در شوراي‌عالي فني شهرداري تهران بايد به تصويب شوراي ترافيك شهر تهران برسد اصلاح شد. همچنين تأكيد شد كه اين اصلاحيه محتوي تبليغات محيطي را مدنظر ندارد و اين كار در حيطه سازمان زيباسازي است.

  • فرصت يكساله براي تكميل ساختمان‌هاي نيمه‌كاره بدون پرداخت عوارض مجدد

ديروز طرح الحاقيه مصوبه مجوز اخذ تمديد پروانه ساختمان‌هاي نيمه كاره در شهر تهران نيز به تصويب رسيد. براساس اين مصوبه به مالكان ساختمان‌هاي نيمه‌كاره درصورت عدم‌تكميل ساختمان در مهلت مقرر 2سال، يك‌سال ديگر فرصت داده شد تا ساختمان خود را تكميل كنند در غير اين صورت مشمول عوارض تأخير در تكميل ساختمان‌سازي‌ با توجه به مراحل ساختماني ملك به ازاي هرسال تأخير 5درصد به مبالغ محاسبه شده در جدول عوارض خواهند شد. همچنين در تبصره ديگري تأكيد شده است تمديد پروانه ساخته نشده درصورت عدم‌تغيير در عرض گذر و پهنه بندي با حفظ حقوق قبلي صرفا براي يك‌بار امكان‌پذير است. در ادامه جلسه گزارش حسابرسي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني، سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تهران و سازمان نوسازي شهر تهران براي سال مالي منتهي به 93در صحن شورا قرائت شد. شايان ذكر است كه پس از بررسي‌ها حسابرسي سازمان آتش‌نشاني مردود و نتيجه حسابرسي دو سازمان ديگر مشروط اعلام شد.

  • توضيحات رئيس شورا در مورد خبر درگيري 2عضو شورا

ديروز خبري از درون جلسه شورا به بيرون درز كرد و در ادامه شايعه‌ها و خبرهاي ناموثق به آن دامن زدند. ماجرا از اين قرار بوده كه گويا 2عضو شورا بر سر مسائلي از پيش باهم بحث مي‌كنند و به‌خاطر اختلاف، با يكديگر درگيري پيدا مي‌كنند؛ اينطور كه اعلام شد البته اين درگيري با وساطت ساير اعضاي شورا پايان يافت. مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز پس از پايان جلسه براي روشن‌تر شدن قضايا و موضوع درگيري ميان عباس جديدي و عليرضا دبير، در بين خبرنگاران توضيحاتي را بيان كرد. وي گفت: به هر حال اين اختلافات وجود داشته و بگومگوها طبيعي است كه امروز (يكشنبه) نيز درگيري بين اين 2عضو به‌وجود آمد. چمران تأكيد كرد كه شدت درگيري به حدي نبوده كه اعلام شده و بگومگويي بين 2عضو بوده كه در نهايت با پادرمياني ساير اعضا خاتمه پيدا كرد و ان‌شاء‌الله در ادامه نيز ختم به خير خواهد شد.

  • احصاي 14مورد از تجربيات شوراي چهارم براي انتقال به شوراي جديد

مهدي چمران، در ابتداي سيصد و چهل و ششمين جلسه شورا با اشاره به نتايج انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها ضمن تبريك به رئيس‌جمهور و منتخبين شوراي شهر تهران در پنجمين دوره اظهار داشت: حضور مقتدرانه ملت و شهروندان تهراني جاي تقدير و سپاس فراوان دارد. رئيس شوراي شهر تهران در ادامه خاطرنشان ساخت: شوراي چهارم اين آمادگي را دارد كه همچون سنوات گذشته تجربياتش را به منتخبان جديد انتقال دهد. چمران خطاب به احمد مسجد جامعي و محمد سالاري گفت: شما وظيفه مهمي در انتقال تجربيات و فراهم كردن شرايط براي برگزاري جلسات انتقال تجربه در شورا بر عهده داريد. احمد مسجدجامعي با تأييد سخنان چمران يادآور شد: نمونه اين جلسات را در انتقال تجربه از سومين دوره شورا به دوره چهارم داشتيم و از اين پيشنهاد استقبال خواهيم كرد. گفتني است مجتبي شاكري، رئيس كميته فرهنگي هم از احصاي ۱۴مورد از تجربيات مهم شوراي شهر براي انتقال به اعضاي شوراي پنجم خبر داد و افزود: در جلسات آتي اين موارد را به تفصيل بيان خواهم كرد. وي همچنين از ناكارآمدي وزارت كشور در تأمين تعرفه و پيش‌بيني تعداد صندوق آرا براي اخذ رأي از انبوه جاماندگان انتقاد كرد.

  • تذكرات و پيشنهادهاي اعضاي شوراي شهر تهران در سيصد و چهل و ششمين جلسه

نام عضو و كميسيون مربوطه و مورد مطرح شده

رحمت‌الله حافظي / سلامت و محيط‌زيست (رئيس) از شهرداري مي‌خواهم درباره چگونگي هزينه‌كرد 2درصد عوارض ايمني سازمان آتش‌نشاني پاسخ كتبي بدهد. همچنين اواخر اسفندماه سال گذشته درخواست ارسال گزارشي از نحوه عملكرد صندوق ذخيره كاركنان شهرداري را داشتم كه انتظار مي‌رود هر چه سريع‌تر اين گزارش به شوراي شهر ارسال شود.

عبدالحسين مختاباد / اجتماعي - فرهنگي در انتخابات شوراي شهر از شما رفتاري جوانمردانه ديديم، شما به مانند يك جوانمرد با دوستانتان بالا آمديد و با آنها ليست خود را بستيد و من اين منش شما را تبريك مي‌گويم. من اين را به سياست‌بازان آينده مي‌گويم تا درس عبرتي شود؛ آقاي چمران شما در انتخابات شوراي شهر رأي اخلاق را برنده شديد.

احمد مسجدجامعي/ سلامت و محيط‌زيست نكته‌اي كه پيش‌تر هم گفتم و باز بر آن تأكيد دارم، اين است كه من در بستن هيچ ليستي نقشي نداشتم. حتي براي حضور خود در آنها هم تلاش نكردم. اما خود را موظف به حمايت از ليستي كه بزرگان بر آن صحه گذاشتند مي‌دانستم. اين نكته‌اي است كه در شكل‌گيري و استحكام سرمايه اجتماعي مؤثر است.

عباس جديدي/ نظارت و حقوقي آنچه قابل احترام است رأي مردم است. اعضاي شوراها با اين رأي وارد شورا و به‌عنوان نماينده انتخاب شده‌اند و وظيفه دارند از اين اعتماد صيانت كنند و از دولت انتظار مي‌رود كه اين افراد را در رسيدن به اهداف‌شان كمك كند. اميدواريم اعضاي شورا در دوره پنجم بتوانند با سعي و تلاش و جديت كارهاي خوب و مثمرثمري براي شهر انجام دهند.

کد خبر 370918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha