آمار‌ها نشان می‌دهد که در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری که نزدیک به یک‌ ماه طول کشید بخش عمده سهام توسط سهامداران حقوقی خریداری شده است و سهامداران حقیقی عمدتا سهامشان را فروخته‌اند.

به گزارش همشهري، از اوايل ارديبهشت‌ماه كه تبليغات دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري وارد مرحله اجرايي شد و مناظره‌هاي نامزد‌ها آغاز شد، بازار سهام تحت‌تأثير اين رويداد واكنش‌هاي مختلفي نشان داد. سرمايه‌گذاراني كه نسبت به نتايج انتخابات رياست‌جمهوري اطمينان نداشتند عمدتا سهامشان را فروختند و سهامداراني كه نسبت به نتايج خوش‌بين بودند و تحليل مي‌كردند كه شرايط بازار با ثبات ادامه خواهد يافت، تعداد زيادي سهام خريدند.

آمارها نشان مي‌دهد كه در اين مدت، 68درصد معاملات توسط اشخاص حقوقي و 32درصد معاملات توسط اشخاص حقيقي صورت گرفته و برابر با 1162ميليارد ريال از مالكيت اشخاص حقيقي كاسته و به مالكيت اشخاص حقوقي افزوده شده است.به گزارش روابط عمومي بورس تهران،‌ ماه گذشته اشخاص حقيقي 31درصد خريد و 32درصد فروش را به‌خود اختصاص دادند.

اين در حالي است كه حقوقي‌هاي بازار، سهم 69درصدي از خريد و 68درصدي از فروش را به نام خود ثبت كردند. از سويي ديگر، اشخاص حقيقي ماه گذشته مالكيت خود در سهام 17گروه را اضافه كردند كه در خالص خريدها صنايع زير در رتبه 1تا 5 اين فهرست قرار دارند.
بنابراين گزارش سهامداران حقوقي مالكيت خود را در 22صنعت افزايش دادند. آنها در اين مدت همچنين بخش عمده سرمايه‌گذاري‌هايشان را روي صنايعي مانند دارو‌سازي‌، خودرو‌سازي‌، پالايشگاه‌ها، صنايع فلزي و همينطور شركت‌هاي چندرشته‌اي صنعتي متمركز كردند.

کد خبر 371014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha