سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سمینار ارتقاء سطح و نوع ارتباط کارکنان سازمان‌های دولتی با مراکز خصوصی برگزار شد.

معاون فنی و آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران

سمینار ارتقاء سطح و نوع ارتباط کارکنان سازمان‌های دولتی با مراکز خصوصی (نظیر آموزشگا‌های آزاد) در راستای توسعه‌یافتگی بیشتر کشور اول خرداد 1396 در سالن پروفسور مسعود حیدری در آموزشگاه بازارسازان با حضور معاون فنی و آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و مدیران کل و کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

در این سمینار عبدالله قاسمی، معاون آموزش کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و پرویز درگی، رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران و رئیس انجمن مدیریت اجرایی سخنرانی‌های خود را ایراد نمودند.

  • بخش خصوصی رفیق و شریکِ کاری بخش دولتی است

عبدالله قاسمی در خصوص همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولتی گفت: بخش خصوصی رفیق و شریکِ کاری ما است و می‌تواند تعهدات و فرآیندهای کاری و فعالیت‌هایی را که قانونگذار به عهده‌ی آموزش فنی‌حرفه‌ای گذاشته را برآورده کند. ما در تهران بیش از 80 درصد آموزش‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و می‌توان به جرات گفت تنها سازمانی توانسته که در کشور توانسته چنین درصدی از فعالیت‌های خودش را به بخش خصوصی واگذار کند، سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای تهران بوده است. به دنبال آن هستیم که این ارتباط به طور کیفی ارتقا یابد.

  • ما در ایران در تله‌ی هوشمندی خودمان گیر افتاده‌ایم

پرویز درگی در ادامه ضمن خوشامدگویی به حاضرین و مدیران کل و کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از وظیفه‌ی اصلی دولت‌ها در کشورهای توسعه‌یافته که اشتغال‌زایی است، سخن گفت.
درد ما استراتژی نیست. درد ما به مرحله‌ی اجرا درآوردن است. استراتژی‌ها و برنامه‌ها اجرا نمی‌شوند. چون تعداد مجریان کم است. از هر ده نفر، نه نفر مدیر هستند. ما در ایران در تله‌ی هوشمندی خودمان گیر افتاده‌ایم.

  • سرمایه‌داران و کارآفرینان زالوی خونخوار نیستند

به قول راجر فارمر وظیفه‌ی دولت ها یک کلمه بیشتر نیست و آن اشتغال‌زایی است و برای آنکه اشتغال ایجاد شود، دولت باید فضای اعتماد و اعتقاد را را برای کارآفرین فراهم آورد.

بخش خصوصی است که کشورها را توسعه‌یافته می‌کند. دولت‌ها باید بستر را برای فعالیت بخش‌های خصوصی فراهم کنند. به گفته پینچوت باید به کارآفرین‌ها و سرمایه‌داران احترام گذاشت. سرمایه‌دار زالوی خونخوار نیست. راه کمک به فقیر این است که اندیشه‌ی فقیر را ثروتند کنیم. اگر می‌خواهیم کشوری توسعه‌یافته شود، باید بستر رقابت جوانمردانه را فراهم کرد. کسی حق گرفتن مدال طلا را دارد که چابک‌تر و آماده‌تر باشد. کشورهایی نظیر ژاپن توسعه‌یافته شده‌اند، چون به این باور رسیده‌اند که بخش خصوصی‌شان است کشور را توسعه‌یافته می‌کند.

کد خبر 371051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha