سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پلیس انگلیس اعلام کرد، به دنبال وقوع انفجار در سالن «منچستر آرینا»، ۱۹ تن کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند.

 پلیس از مردم خواسته در اطراف این سالن که محل برگزاری یک کنسرت بوده، تردد نکنند. طبق اعلام پلیس، این رویداد به احتمال زیاد یک حمله تروریستی از طریق بمب‌گذاری انتحاری بوده است.

در نخستین واکنش، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس این انفجار را محکوم کرد و آن را یک حمله تروریستی هولناک خواند.

او گفت، با قربانیان این انفجار و آسیب‌دیدگان آن ابراز همدردی می‌کند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس هم اعلام کرد که برای بررسی انفجار منچستر، امروز سه‌شنبه دوم خرداد نشست اضطراری برگزار می‌کند.

حزب محافظه‌کار انگلیس نیز اظهار داشت، در پی این انفجار تبلیغات انتخاباتی را متوقف می‌کند.

در همین حال، مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌اند که انفجار منچستر ناشی از یک عملیات انتحاری و تروریستی بوده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده‌است: از نزدیک اوضاع منچستر را دنبال می‌کنیم و شواهدی مبنی بر این‌که تهدیدهايی در زمینه حمله در جریان کنسرت‌های موسیقی در آمریکا وجود داشته باشد در دست نیست.

سالن سرپوشیده معروف به "منچستر آرینا" ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تن دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. حاضران در این کنسرت اکثرا نوجوانان و جوانانی بودند که بسیاری از آنها از شهرهای مختلف به منچستر آمده بودند.

به گزارش ایسنا،در ابتدا برخی از شاهدان از شنیدن و مشاهده انفجار در داخل سالن کنسرت و نزدیکی صحنه خبر داده بودند اما با گذشت ساعتی از این واقعه، شاهدان دیگر گفتند انفجار دقیقا بعد از اتمام کنسرت و ترک "آریانا گرانده"، خواننده آمریکایی و در قسمتی که معمولا افراد بعد از کنسرت برای خریدن سی‌دی یا دیگر محصولات جمع می‌شوند، روی داده است.

در ویدئو منتشر شده از این واقعه دود یا محل انفجار دیده نمی‌شود اما پلیس منچستر تایید کرده که چند تن در جریان این واقعه کشته شده‌اند.

هنوز مشخص نیست انفجاری که گفته می‌شود در نزدیکی صحنه روی داده علت آسیب دیدن افراد،بوده یا ازدحام و عجله حاضران برای ترک سالن باعث زیر دست و پا ماندن قربانیان شده است.

پلیس به بی‌.بی‌.سی گفته یک وسیله انفجاری هم در نزدیکی ایستگاه مترو ویکتوریا که کنار سالن منچستر آرینا است، پیدا شده و به همین علت، پلیس خبرنگاران و مردم را از اطراف این ایستگاه دور نگه داشته است.

کد خبر 371055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha