سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوبی یکی از معدود شهرهای جهان است که علاقه عجیبی به واقعی‌ساختن شخصیت‌ها و تجهیزات داستان‌های علمی تخیلی دارد، و اکنون پس از رونمایی از آتشنشان‌های پرنده،‌روبات پلیسی را وارد نیروهای پلیس خود ساخته‌است.

روبات

براساس گزارش CNN، دوبي قصد دارد تا سال 2030 نزديك به 25 درصد از نيروهاي پليس خود را به روبات تبديل كند. پليس روباتيك نسخه‌اي از روبات REEM محصول شركت اسپانيايي روباتيك PAL است كه اولين بار در سال 2011 در قالب يك روبات خدماتي چرخدار رونمايي شد تا به عنوان نيرويي تعاملي در فرودگاه‌ها موزه‌ها و بيمارستان‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

پليس دوبي با همكاري شركت PAL روباتيكز طراحي روبات REEM را متناسب با هدف خود بهبود دادند و مدل تغييريافته را در سال 2016 رونمايي كردند. اكنون رئيس پليس دوبي اعلام كرده كه اين روبات به تدريج از مراكز خريد و مناطق توريستي جمع‌آوري شده و در خدمت پليس درخواهد آمد. روبات قرار است به عنوان نيروي پذيرش در اداره‌هاي پليس مشغول به كار شود. شهروندان مي‌توانند با كمك او كارهايي مانند پرداخت جريمه‌ها، گزارش جنايت‌ها و و ارزيابي اولين مواجه با پليس را انجام دهند.

رئيس پليس دوبي اعلام كرده كه قصد دارد تا سال 2030 نزديك به 25 درصد از نيروهاي پليس خود را به روبات‌ها تبديل كند. همچنين اين مركز درنظر دارد تا سال 2020 نمونه‌اي اوليه از پليس روباتيك خود را رونمايي كرده و تا سال 2030 اولين ايستگاه پليس كاملا روباتيك را راه‌اندازي كند.

جدا از بلند‌پروازي‌هاي قابل توجه نيروهاي پليس دوبي، مسائل اخلاقي و عملياتي زيادي در زمينه ورود به جهاني كه روبات‌هاي خودكار خلافكارها را دستگير مي‌كنند وجود دارد.

کد خبر 371069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha