همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترامپ به عربستان گفت: ترامپ مثل یک کاسب دوره گرد به دنبال جمع‌آوری پول است.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران درباره سفر ترامپ به عربستان، اظهار داشت: کاری که عربستانی سعودی انجام داده است یک کار تکراری و از اول انقلاب این کار را انجام داده است. تأسیس شورای همکاری خلیج فارس در ابتدای کار با همین اهداف صورت گرفت و سپس به صدام کمک کردند تا جلوی رشد انقلاب را بگیرند که موفق نشدند.

وی افزود: با حامیانی که آنها در منطقه داشتند و با اتکا به عربستان و بعضی از متحدان و وابستگان کشورهای غربی درصدد بودند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند که موفق نشدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با باین اینکه حضور ترامپ در عربستان کاری تکراری از سوی عربستان در جهان اسلام است، یادآو شد: آنچه که در چند روزاخیر در عربستان رخ داد نمونه عینی اسلام آمریکای است زمانی امام راحل پیش بینی کردیم که دو نوع اسالم حقیقی و آمریکایی داریم و این سفر یک نمونه واقعی اسلام آمریکایی است.

ولایتی در همین زمینه تصریح کرد: اینکه آقای ترامپ مثل یک کاسب دوره گرد برای پول جمع کردن برای اقتصاد ورشکسته آمریکا راه بیفتد و در مرکز جغرافیایی اسلام که حرمین شریفین در آن قرار دارد، به دنبال اهداف خود باشد، نمونه یک اسلام مورد پسند آمریکا را ترویج کند اقدامی در همین راستاست.

وی افزود: این نوع کارها اقدامات مذبوحانه ای است که امثال عربستان و دیگر وابستگان این کشور از آن راه به جایی نمی‌برند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان گفت: قطعا متحدین و زنجیره مقاومت در منطقه با قدرت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین پیش خواهد رفت.

کد خبر 371076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha