سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکس «میرزا آقا» در سفر تبلیغات انتخابانی حسن روحانی به اردبیل که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، با گوشی تلفن همراه ثبت شده است.

عکس

فرید موسوی، عکاسی که عکس‌اش در ایام تبلیغات انتخاباتی خیلی معروف شد، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا پیش‌بینی ‌می‌کرد که این عکس جریان‌ساز شود؟ بیان کرد: بله فکر می‌کردم که این‌طور شود. من این عکس را با پیشینه نگرفتم اما هنگامی که این کار را انجام دادم، متوجه شدم که عکس مهمی را ثبت کرده‌ام.

او که متولد سال ۱۳۷۴ است و حدود سه سال عکاسی حرفه‌ای انجام داده است، افزود: سال‌هاست که عکاسی می‌کنم؛ بنابراین قدر لحظه‌ها را می‌دانم و وقتی سوژه‌ای را با احساسی خاص، ترکیب لباس، کلاهی که به دست دارد،  نگاه خاصی که به رییس جمهور دارد و اشک‌هایی را که در چشمانش حلقه زده می‌بینم، پس کادر زیبایی را در ذهنم تداعی‌ می‌کند و این فرصت را غنیمت می‌شمرم.

این عکاس درباره اینکه آیا شناختی درباره «میرزا آقا» داشته‌ است، گفت: نه. در این مدت، برخی از خبرنگاران به من گفتند که تو عکس را با هماهنگی قبلی و با چیدمان گرفتی، در حالی که من او را نمی‌شناختم  و به نیت عکاسی به آن سالن چند هزار نفری رفته بودم و قرار نبود با کسی هماهنگ کنم.

او با بیان اینکه آن روز به دلیل ناهماهنگی به من اجازه ندادند دوربین عکاسی‌ام را با خودم به سالن ببرم، اظهار کرد: عکس‌هایی که من در آن مراسم ثبت کردم، با گوشی تلفن همراه دوستم گرفتم، زیرا امکان عکاسی با تلفن همراه خودم وجود نداشت. به عقیده من قدرت گوشی تلفن‌های همراه کمتر از دوربین‌های عکاسی نیست.

موسوی افزود: یکی از دوستان من که دوربین حرفه‌ای ندارد، با تلفن همراهش عکاسی می‌کند و من همیشه به او به خاطر عکس‌های خوبی که می‌گیرد، غبطه می‌خورم. حجت حمیدی یکی از دوستان من و عکاسان خوب است که شما می‌توانید با یک سرچ‌ ساده عکس‌های خوب او را ببینید و من هم با دیدن عکس‌های او به خودم جرات دادم که این عکس مهم را با گوشی ثبت کنم.

عکاس «میرزا آقا» اضافه کرد: بسیاری از عکاسان دوربین‌های خود را کنار گذاشته‌اند و با تلفن همراه عکاسی می‌کنند. زمانی هم که در ستاد تبلیغاتی آقای روحانی فعالیت می‌کردم، به کسانی که به عکاسی علاقه داشتند، تاکید می‌کردم اصلا مهم نیست که دوربین ندارید، شما می‌توانید با تلفن‌های همراه خودتان عکس بگیرید و اتفاق‌ها را به همه گزارش دهید.  

او با بیان اینکه تنها یک عکس نبود که رسانه‌ای شد، اعلام کرد: من عکس‌های زیادی از آن مراسم گرفتم که در شبکه‌های اجتماعی بدون اسم دست به دست ‌شد.

موسوی دانشجوی رشته معماری است اما می‌گوید اولویت او عکاسی است و این رشته را بیشتر از معماری دنبال می‌کند.

همچنین حمید فروتن - رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایراندر گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این‌باره پیشنهاد کرد، با توجه به این‌که برای سوژه‌ی این عکس، دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران و در واقع نوعی تجلیل طراحی شده است، از عکاس ثبت‌کننده‌ی آن لحظه و آن حضور نیز به شکل شایانی تقدیر شود.

او همچنین یادآوری کرد: عکاس‌های ثبت این لحظات کم نیستند که این تصویرسازان بی‌تصویر و ناشناخته، جای تقدیر و تشکر دارند.

رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران اضافه کرد: چه خوب است که اگر مسئولان یا مردم عکس قابل توجهی را می‌بینند، به ثبت‌کننده آن اثر هم توجهی بکنند.

کد خبر 371120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha