چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت پژوهشی اینفوترندز اعلام کرد مردم سرتاسر جهان تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۲ تریلیارد عکس ثبت خواهند کرد.

براساس گزارش CNN، شركت Prynt، شركت نوپايي كه در سال 2014 تاسيس شده‌است،‌درتلاش است تا شيوه به اشتراك‌گذاري محتواي ديجيتال را با استفاده از تجهيزات واقعيت افزوده شده با قابليت چاپ عكس براي اسمارت فون‌ها متحول سازد.

Prynt در سال 2015 گوشي تلفن چاپگر عكسي را توليد كرد و اكنون قصد دارد از نسل بعدي اين ابداع رونمايي كند. اين فناوري كه Prynt Pocket نام دارد امكان چاپ مستقيم عكس از روي آي‌فون را فراهم مي‌كند.

اين ابزار كه ابعادش نيمي از ابعاد نسخه اوليه چاپگر عكس‌هاي موبايلي است، بدون نياز به خارج كردن گوشي از قاب محافظش مي‌تواند عكس‌ها را چاپ كند. ايده ساخت آن اين است كه محتواي ديجيتال و فيزيكي متقابلا انحصاري باشند، كاربران مي‌توانند يك لحظه را به صورت اتوماتيك با عكس‌هاي فيزيكي و ويديوي ديجيتالي ثبت كنند.

چاپگر

براي استفاده از اين ابزار بايد اپليكيشن مربوط به آن را دانلود كرده و چاپگر را روي گوشي قرار داد و عكسي را گرفته و يا انتخاب كرد. امكان افزودن جلوه‌هاي ويژه به عكس و ويرايش آن نيز در اپليكيشن وجود دارد و در نهايت عكس در عرض 30 ثانيه چاپ مي‌شود.

اين ابزار همچنين از قابلي واقعيت افزوده شده مشابه قابليت عكس‌هاي لايو گوشي‌هاي آي‌فون يا بومرنگ اينستاگرام برخوردار است و با استفاده از چند فيرم قبل و بعد از فريم اصلي  ويديوهايي كوتاه ايجاد مي‌كند. اين ويديو‌ها در زمان ثبت عكس ايجاد شده و در حافظه ابري ذخيره مي‌شوند.

اين چاپگر از كاغذ‌هاي بدون جوهر زينكي استفاده مي‌كند از اين رو به كارتريج يا تونر نيازي ندارد و جوهر‌ها به واسطه گرما فعال مي‌شوند. هر چاپگر 10 كاغذ عكس درون خود دارد و هزينه يك بسته 40 تايي از اين كاغذ‌ها 20 دلار است. قيمت چاپگر نيز 150 دلار اعلام شده‌است. چاپگر Prynt Pocket درحال حاضر تنها برروي آي‌فون فعال است اما به زودي نسخه اندرويدي آن نيز ارائه خواهد شد.

کد خبر 371196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha