چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در میان مخالفت اپوزیسیون ونزوئلا، هیات انتخابات این کشور اعلام کرد، تدارکات برگزاری انتخابات "کنگره مردمی" جدید برای ماه ژوئیه(تیرماه) در دست انجام است و پس از آن، انتخابات منطقه‌ای که مدت‌هاست به تاخیر افتاده، ماه دسامبر(آذر) برگزار می‌شود.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا متعهد شد تا با کنگره جدید براي بازنویسی قانون اساسی همکاری داشته باشد. این در حالی است که مخالفان داخلی و اعتراض‌هاي خیابانی در این کشور عضو اوپک، حدود دو ماه است ناآرامی ایجاد کرده.

اپوزیسیون ونزوئلا، مادوروی چپ‌گرا را به چسبیدن به قدرت در بحران سیاسی متهم می‌کنند که این امر به ناآرامی‌های مرگبار دامن زده است؛ درگیری‌هایی که تاکنون ۵۳ کشته بر جای گذاشته.

مادورو در جمع هزاران تن از حامیان سرخ‌پوشش، سندی را امضا کرد که رسما شرایط انتخاب اعضای "کنگره مردمی" را فراهم می‌کند؛ مجلسی که وظیفه آن تدوین قانون اساسی جدید است.

او همچنین گفت، اعضای این مجلس جنجالی در مجلس ملی مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا در سخنانی گفت، ‌انتخابات مجلس جدید برای تعیین ۱۷۶ عضور اواخر ژوئیه انجام می‌شود.

به گفته او، انتخابات منطقه‌ای هم دهم دسامبر(19 آذر) امسال برگزار می‌شود.

مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا با طرح مادورو مخالف است.

انریکه کاپریلس،‌از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا گفت: مردم ونزوئلا یک "قانون اساسی مادورویی و جعلی" نمی‌خواهند و آن را نمی‌پذیرند.

کد خبر 371199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha