همشهری آنلاین: رییس سازمان نظام پزشکی گفت: در شبکه‌های ماهواره‌ای گاهی تبلیغی دیده می‌شود که سلول‌های بنیادی به صورت قرص ارائه می‌شود، این تبلیغات کاذب بوده و برای فریب افکار عمومی است.

رییس سازمان نظام پزشکی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دکتر علیرضا زالی، در اولین همایش ملی کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در کشور ما تحولات زیادی در زمینه سلول‌های بنیادی به وجود آمده است. در واقع کشور ما در برخی از علوم در مرز دانش حرکت کرده که یکی از استراتژیک‌ترین این علوم، سلول‌های بنیادی است.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه درحال حاضر در زمینه سلول‌های بنیادی اقدامات زیادی نهادینه شده است، افزود: در زمینه خدمات و پژوهش در حوزه سلامت به سلول‌های بنیادی توجه زیادی شده است و این علم توانسته جایگاه مقتدر خود را در نظام سلامت پیدا کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه موفقیت‌های حاصل شده در زمینه سلول‌های بنیادی از افتخارات ملی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اقداماتی که انجام شده، علم سلول های بنیادی را مستقل کرده و در واقع این اقدامات بر پایه خودکفایی صورت گرفته و در منطقه و فرامنطقه جایگاه ممتازی را در این زمینه داریم.

زالی، نگاه افراط و تفریط را در علم سلول بنیادی مردود شمرد و افزود: نباید در زمینه سلول‌های بنیادی نگاه افراطی و تفریطی داشت و در مجموعه گروه سلامت لازم است که براساس شواهد متقن حرکت کرد.

وی گفت: تبلیغات ماهواره‌ای در زمینه سلول‌های بنیادی تایید نمی شود. در شبکه‌های ماهواره‌ای گاهی تبلیغی دیده می‌شود که سلول‌های بنیادی به صورت قرص ارائه می‌شود، این تبلیغات کاذب بوده و برای فریب افکار عمومی است.

زالی ادامه داد: ورود به مقوله اقتصاد مقاومتی باید از اصول اقتصاد غالب در کشور باشد که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند. همچنین دانایی محوری و تجاری‌سازی علمی برای تولید ثروت انبوه در حوزه فناوری و سلامت حائز اهمیت است که استفاده از سلول‌ها بنیادی در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروزه در زمینه سلول‌های بنیادی بویژه در حوزه مغز و اعصاب دریچه‌های نوین علمی باز شده است، ادامه داد: ایران از دانش جهانی عقب نمانده است. امروزه دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه سلول‌های بنیادی داشته و در آینده در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب همچون پارکینسون،‌ آلزایمر و تومورهای مغزی می‌توان شاهد موفقیت‌های زیادی بود.

کد خبر 371255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha