چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: در یک اتفاق عجیب دانش‌آموزان پایه نهم منطقه ۱۷ آموزش و پرورش در یک روز دوبار امتحان دینی دادند.‌

امتحان

آموزش و پرورش با تأييد موضوع، اعلام كرد اين ماجرا فقط در يك مدرسه بوده است‌ اما گزارش‌هايي هست كه تأييد مي‌كند اين اتفاق محدود به يك مدرسه نبوده است. برخي از دانش‌آموزان پايه نهم مدارس منطقه17 تهران در تماس با خبرنگار همشهري نسبت اين موضوع اعتراض كردند.

يكي از دانش‌آموزان دبيرستان دخترانه «ش.ب» به همشهري گفت: «براساس برنامه خرداد نخستين امتحان ما سه‌شنبه 2خرداد، ديني بود. 8 صبح سر جلسه امتحان حاضر شديم. جواب سؤال‌ها را نوشتيم، ولي بالاي ورقه سؤالات نوشته بود: «سؤالات امتحان دين و زندگي خرداد‌ماه95!» با اينكه امتحان تمام شد، ولي پس از آن اجازه ندادند ما از سالن امتحان خارج شويم و بعد از نيم‌ساعت سؤالات جديد به ما دادند و گفتند به اين سؤالات هم جواب بدهيد.»

يكي از دانش‌آموزان پسر دبيرستان «الف» هم ماجرا را اينطور توضيح داد: «45دقيقه بعد از شروع امتحان، برگه ديگري به ما دادند و گفتند كه اين برگه امتحان اصلي است.» امتحانات دانش‌آموزان پايه نهم متوسطه اول شهر تهران به‌صورت هماهنگ استاني برگزار مي‌شود.

  • پيگيري ماجرا

در پيگيري اين ماجراي بي‌سابقه، سيدرحيم ميرشاه‌ولد، مديركل پاسخگويي به شكايات آموزش و پرورش به همشهري گفت: «حتما اين موضوع را بررسي، پيگيري و با خاطيان برخورد قانوني مي‌كنيم.»سرپرست روابط عمومي آموزش و پرورش تهران نيز به خبرگزاري مهر اينگونه توضيح داد: «امتحان درس دين و زندگي پايه نهم خرداد۹۶ در ساعت و تاريخ مقرر و در صحت و سلامت كامل برگزار شده و خللي در روند برگزاري اين امتحان دانش‌آموزان به‌وجود نيامده است. برگه‌هاي به اشتباه توزيع‌شده سؤال درس دين و زندگي خرداد‌ماه سال قبل، با اطلاع بموقع مدير مدرسه جمع‌آوري و سؤالات اصلي جايگزين آن شده است.»

ادعاي محمد روزبهاني در حالي است كه دست‌كم اين اتفاق در 3دبيرستان اين منطقه كه دانش‌آموزان آنها با همشهري تماس گرفته‌اند، رخ داده است. بهروز فتحي، كارشناس آموزش و پرورش درباره اين اتفاق مي‌گويد: «برگزاري 2 امتحان از يك درس و بلافاصله، تأثير منفي بر اعصاب دانش‌آموزان دارد و بايد با مسبب يا مسببان اين اشتباه برخورد شود و آموزش و پرورش هم بابت اين اشتباه عذرخواهي كند.» علي زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نيز به همشهري وعده داد كه موضوع را بررسي كند.

کد خبر 371287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha