همشهری آنلاین: اویل پرایس در گزارشی نوشت که ایران به دنبال این است که با قراردادهای نفتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ وارد فاز عملیاتی شوند.

Oil

مهر به نقل از اویل پرایس نوشت: طبق گفته فرهاد دلیری مدیر سرمایه‌گذاری در سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران(ایدرو) این کشور انتظار دارد در حدود ۵۰ میلیارد دلار از قراردادهای نفتی خود را در سال آینده وارد فاز عملیاتی کند.

دلیری گفت: جمهوری اسلامی از شرکت‌های داخلی و خارجی دعوت می‌کند تا در پروژه‌های توسعه میادین نفتی که ایران در نظر دارد به زودی افتتاح کند، مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما امیدواریم بتوانیم قراردادهای عظیم نفتی را برای توسعه میادین مشترک نفتی ساحلی و دریایی منعقد کنیم.

به گفته مقامات، ایران درحال نهایی کردن مذاکرات است و به زودی قراردادهایی را با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی شامل توتال فرانسه، مرسک دانمارک، پتروناس مالزی، پرتامینای اندونزی و لوک اویل روسیه امضا می‌کند.

طبق گفته پاتریک پویانه، توتال اولین غول نفتی است که به سرمایه‌گذاری در ایران باز خواهد گشت و تنها منتظر این بود که آمریکا تعلیق تحریم‌های خود در مورد ایران را تمدید کند تا بعد از آن بتواند در مورد سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیارد دلاری در یک پروژه گازی در ایران تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

ایران، تولیدکننده شماره ۳ اوپک، که اخیرا تولید خود را به ۳.۸ میلیون بشکه رسانده است در نظر دارد تا ۲۰۲۱ تولید خود را به ۵ میلیون بشکه در روز برساند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در مصاحبه روز پنجشنبه خود با رویترز از برنامه بلندمدت ایران برای افزایش ظرفیت تولید کشور به لطف توسعه پروژه‌های مشترک با شرکت‌های بین‌المللی تا ۵ میلیون بشکه در ۵ سال آینده خبر داد.

زنگنه به رویترز گفت: ایران امیدوار است امسال قراردادهای توسعه نفتی را با توتال، لوک اویل، و مرسک و احتمالا پرتامینا به امضا برساند.

کد خبر 371441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha