حذف و انتقال مخازن پسماند شهری از محدوده مجاور شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد به داخل این مراکز در دست انجام است.

 اين اقدام در راستاي افزايش تفكيك پسماند در مبدا، پس از كاهش توليد پسماند است كه به‌عنوان يكي از سياست‌هاي اصلي سازمان مديريت پسماند تهران تدوين شده است. به همين منظور اقدام اخير نيز از سال گذشته در دستور كار اداره‌هاي مديريت پسماند مناطق قرار گرفته است.

منصور باقرصاد، قائم‌مقام حوزه معاونت خدمات شهري و محيط‌زيست شهرداري تهران و سرپرست سازمان پسماند شهرداري تهران با اعلام اين مطلب تأكيد كرد: جلب مشاركت شهروندان در اجراي مديريت پسماند از پايه‌هاي اصلي پيشبرد طرح‌هاي سازمان مديريت پسماند تهران است.

وي با اعلام توزيع مخازن ويژه پسماند خشك در شهرك‌ها و مجتمع‌هاي مسكوني بالاي 50واحد بر لزوم تهيه و تنظيم بانك اطلاعات مربوط به اين مراكز، آموزش و اطلاع‌رساني، تبليغات محيطي و انعقاد تفاهمنامه با هيأت‌مديره‌هاي شهرك‌ها و مجتمع‌هاي مسكوني و بررسي و امكان استقرار غرفه‌هاي بازيافت در شهرك‌ها و مجتمع‌هاي مسكوني پيش از توزيع مخزن پسماند خشك تأكيد كرد و افزود: پس از اجراي الزامات اين طرح، مخازن پلاستيكي پسماند در حجم‌هاي 120، 240و 1100ليتري و مخازن كارتن پلاست پسماند 40و 60ليتري توزيع مي‌شود كه وظيفه نگهداري اين مخازن تا زمان جمع‌آوري به واحدهاي توليد‌كننده سپرده مي‌شود، بدين‌ترتيب مخازن در مشاعات ساختمان يا محوطه شهرك‌هاي مسكوني استقرار يافته و ساكنين نسبت به قرار دادن پسماندهاي خشك در اين مخازن اقدام مي‌كنند.

وي اظهار اميدواري كرد كه اجراي چنين طرح‌هايي ضمن تقويت حس مسئوليت‌پذيري درخصوص انتقال بموقع پسماند از منازل به مخازن سبب نگهداري بهتر مخازن، عدم‌دسترسي زباله گردها و حيوانات موذي به پسماند‌ها شود.

کد خبر 371524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha