مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

برخی والدین از میوه نخوردن کودکانشان گله‌مندند. کودکانی که بعضا به جای مصرف میوه و انواع تنقلات سالم به خوراکی‌های مضر و انواع هله‌هوله‌ها گرایش دارند.

بسته‌بندي و تبليغات اين نوع خوراكي‌ها هم آنقدر جذاب هست كه كودك را به سمت خودش بكشاند. نقش والدين در تعيين ذائقه و البته تغيير آن هم بسيار پررنگ و مؤثر است اما در كنار آن فرهنگسازي و به كارگيري ايده‌هاي خلاقانه هم مي‌تواند در علاقه‌مندي كودكان به انواع ميوه و خوراكي‌ها مؤثر باشد.

كودكان بسياري همراه والدينشان به بازارهاي ميوه و تره‌بار مراجعه مي‌كنند كه همين همراهي مي‌تواند در علاقه‌مند كردن آنها به ميوه و سبزيجات مؤثر باشد اما بعضي بازارهاي ميوه و تره‌بار شهرداري مدتي است با همكاري غرفه داران، طرح «ارائه ميوه رايگان به كودكان» را به اجرا درآورده‌اند. در محوطه اين بازارها و در مكاني كه در معرض ديد مشتريان باشد سبدي مملو از انواع ميوه‌هاي فصل قرار داده شده.

اين سبدها با تزئينات همراه است تا نظر كودكان را به سمت خود جلب كند تا كمتر سراغ خوراكي‌هاي ناسالم بروند. ميوه‌هاي داخل سبد شسته شده تا بچه‌ها بتوانند همان موقع مصرف كنند هر چند برخي مادرها ترجيح مي‌دهند دوباره و با نظارت خودشان ميوه‌ها را شست‌وشو دهند. به گفته برخي والدين قرار دادن اين سبدها موجب علاقه كودكانشان براي حضور در ميدان‌هاي ميوه‌ و تره‌بار شده و حتما سراغ سبد ميوه هم مي‌روند.

در يكي از بازارهاي تره‌بار شمال تهران در كنار سبد ميوه، ‌يك دسته بادكنك باد شده هم قرار داده شده كه به گفته مدير بازار بچه‌ها براي برداشتن بادكنك‌ها كه مي‌آيند حتما يكي دو نوع ميوه هم از سبد ميوه‌ها برداشته و مي‌خورند. اين طرح بيش از 6‌ماه است كه در برخي بازارهاي ميوه و تره بار شهرداري به اجرا درآمده و با استقبال خوبي هم مواجه شده است. يكي ديگراز اين طرح‌ها كه البته سابقه اجراي حدود يك سال در بازارها را دارد استندهاي ميوه براي نيازمندان است.

غرفه‌داران در اين طرح كيسه‌هاي ميوه و انواع سبزيجات را در هر اندازه‌اي كه تمايل داشته باشند، ‌داخل قفسه‌ها و براي استفاده رايگان نيازمندان قرار مي‌دهند. استندهاي ميوه براي نيازمندان حتي در بازارهاي ميوه و تره‌بار مناطق برخوردار تهران هم زود خالي مي‌شود.

کد خبر 371660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha