همشهری آنلاین: معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران با اشاره به انتشار اخباری در خصوص استخدام نیرو در شهرداری تهران گفت: هیچ نیروی جدیدی برای کار در شهرداری پایتخت استخدام و یا جذب نشده، بلکه وضعیت همکاری و استخدامی جمعی از نیروهای شهرداری تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدجعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در حاشیه جلسه 1888 معاونت توسعه منابع انسانی شهرداري تهران در جمع خبرنگاران افزود: اخبار منتشره در خصوص استخدام 300 نیروی جدید در موسسه همشهری نیز کذب محض است، بلکه قرارداد ادامه همکاری آنها تمدید و یا تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در چارچوب سقف سازمانی مصوب و بر اساس موازین قانونی انجام شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سال گذشته شهرداری تهران نیز گفت: این آزمون با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد، چراکه شهرداری تهران خود را متعهد به رعایت ضوابط و مقررات می‌داند.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: استخدام 5 هزار نیرو در مجموعه شهرداری تهران نیز بر اساس موازین قانونی و با نظارت سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در همان زمان 50 هزار مصوبه برای سایر شهرها داده شد، گفت: متعجبم از کسانی که در مورد سایر شهرهای کشور نگران نمی‌شوند؛ در حالیکه موضوع استخدام نیرو باید موجب خوشحالی دلسوزان شود. 

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان شهر را با نیروهای موقت اداره کرد، افزود: کسانی که در این آزمون تبدیل وضعیت شدند حداقل دارای سه سال سابقه کار در شهرداری تهران بودند و حتی در بین آنها افرادی با سابقه 24 سال کار نیز وجود داشت.

تشکری هاشمی یادآور شد: گاهی اوقات اخبار دستکاری شده و صحبت‌های خلاف واقع مانند اینکه «تهران شهر سوخته است، چالش پرداخت حقوق پرسنل برای مدیران آینده و مدیران شهرداری محل کار خود را ترک کرده‌اند» توسط افرادی که در سایه نشسته و به دنبال تولید تیترهای خبری نگران‌کننده برای شهر هستند به اطلاع مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید به این عده گفت که راه توفیق آینده در تخریب مدیریت کنونی نیست.

  • استخدام 4200 نفر در مترو تهران مربوط به سال 90 و 91 است 

معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران در ادامه در خصوص استخدام 4 هزار و 200 نفر در مترو تهران نیز گفت: موضوع استخدام مترو تهران مربوط به سال‌های 90 و 91 است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله اول و دوم شهرداری تهران احداث سالانه 18 کیلومتر مترو مصوب شده بود، افزود: شهرداری تهران تمام بضاعت خود را برای اجرای این مصوبه بکار گرفته و در این مدت طول خطوط مترو داخل شهری به 200 کیلومتر رسید که طی ماه‌های آینده این عدد به 300 کیلومتر افزایش پيدا می‌كند.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود یکی از چالش‌های آینده مدیریت شهری پرداخت حقوق کارکنان است، تصریح کرد: مسائل مدیران بر اساس افق دید و نگاه آنها به تهران تعریف می‌شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد: در طول دوران 12 ساله مدیریت قالیباف در شهر تهران، پرداخت حقوق کارکنان شهرداری حتی یک روز هم به تعویق نیفتاده است.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر اخباری در مورد استخدام‌های گسترده در روزنامه همشهری و سایر موسسه‌های وابسته به شهرداری و نیز افزایش بدهی‌های شهرداری تا سقف 60 هزار میلیارد تومان مطرح شده که با واکنش‌هایی از سوی اعضای شورای شهر کنونی و حتی اعضای منتخب شورای پنجم تهران مواجه بوده است.

کد خبر 371755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha