همشهری آنلاین: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته بعد از انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا و رای به خروج از اتحادیه اروپا در بریتانیا، اروپا دیگر نمی‌تواند روی واشنگتن و لندن "به طور کامل" حساب کند.

مرکل: اروپا دیگر نمی‌تواند روی آمریکا و انگلیس حساب کند

به گزارش بي بي سي، خانم مرکل تاکید کرده با وجود این که او خواستار حفظ رابطه دوستانه با آمریکا و بریتانیا و همچنین روسیه است اما اروپا اکنون باید "خودش برای سرنوشت خودش تلاش" کند.

صدراعظم آلمان این سخنان را تنها یک روز پس از نشست سران هفت قدرت اقتصاد جهان (جی ۷) عنوان کرده است؛ نشستی که نتوانست بر سر تجدید تعهد به توافق اقلیمی پاریس به توافق برسد.

دونالد ترامپ که در این نشست در برابر شش رهبر دیگر قرار گرفت، گفته تصمیم خود درباره تعهد واشنگتن به توافق پاریس را هفته آینده اعلام خواهد کرد.

خانم مرکل روز یکشنبه (۲۸ مه - هفتم خرداد) در مونیخ و در جریان یک متینگ انتخاباتی سخن می‌گفت تاکید کرده: "آن دوران که ما می‌توانستیم به طور کامل روی دیگران حساب کنیم، رو به زوال است. من این واقعیت را طی چند روز گذشته دریافتم."

صدراعظم آلمان همچنین گفته با توجه به شرایط جدید آلمان باید بر راوبطش با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری جدید فرانسه الویت دهد.

کد خبر 371759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha