سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری دو - محمدابراهیم یزدانی: این روز‌ها هریک از ما می‌توانیم به آسانی یک کانال تلگرام داشته باشیم و با کنترل و مدیریت آن با سایر افراد به‌صورت یک طرفه ارتباط برقرار کنیم.

مدیریت کانال  تلگرام

 اين قابليت تلگرام باعث شده است تا شركت‌ها، فروشگاه‌ها و بنگاه‌هاي خبري از آن استفاده وسيعي ببرند. رقابت و تبليغات در كانال‌هاي تلگرامي و جذب مخاطب در آنها اين روزها به يك موضوع مهم تبديل شده است. اگر شما هم مدير كانال تلگرامي هستيد يا اينكه گروه‌ها و سوپرگروه‌هايي را مديريت مي‌كنيد، با ترفندهاي مديريتي كانال‌ها و مسائل آنها آشنا شويد تا دامنه وسيع‌تري از مخاطبان را تحت‌تأثير قرار دهيد.

  • خودتان را معرفي كنيد

تيتر گوياست و نيازي به تأكيد بر اين مطلب نيست؛ اينكه نام كانال شما با موضوع كانال مورد نظرتان همسو باشد كاملا منطقي و مهم است اما پيشنهاد مي‌كنيم اگر مي‌خواهيد كانال تلگرام شما موفق‌تر باشد، همنام كانال تلگرام خودتان در ساير شبكه‌هاي اجتماعي هم سعي كنيد حساب كاربري بسازيد و از آنها براي معرفي كانال تلگرام‌تان بهره ببريد. راه‌هاي مختلفي براي معرفي كانال وجود دارد. اگر وب‌سايت داريد حتما لينكي به‌صورت لايت باكس و حين ورود به صفحه اول وب‌سايت از كانال قرار دهيد و كانال تلگرامتان را به افراد و بازديدكنندگان معرفي كنيد. اگر فقط صفحه اينستاگرام داريد حتما سعي كنيد آدرس كانال را در قسمت بيوگرافي قرار دهيد. از بخش معرفي كانال در خود نرم‌افزار تلگرام نيز غافل نشويد و اطلاعات كامل و جذابي را براي مخاطبتان در اين بخش قرار دهيد تا مخاطب با شما بيشتر آشنا شود.

  • پاسخگوي مخاطبتان باشيد!

محتوا بخش اصلي و مهمي است كه مي‌تواند به آساني در نگهداري و حتي افزايش مخاطبان شما كمك شاياني كند، براي اين كار بهتر است سعي كنيد كانال شما بر حسب موضوعي كه به آن مي‌پردازد پاسخگو باشد، تمامي مشتري‌ها يا مخاطبان بدانند كه زمينه كاري و محتوايي شما چيست و برايشان قابل درك باشد. براي مثال اگر كانالي براي معرفي محصولات شركت خودتان داريد؛ سعي كنيد از موضوعات و اهداف خودتان عدول نكنيد. از سوي ديگر مراقب باشيد براي جذب مخاطب و افزايش آنها، دست به انتشار هر نوع مطلب يا محتوايي نزنيد. ارزشگذاري به مخاطبان و اينكه در انتشار محتوا دقت كنيم از عواملي است كه باعث مي‌شود تا بتوانيم اعتماد مخاطبين خودمان را جذب كنيم و در عين حال در حيطه موضوع مورد نظر خود تخصص و تبحر پيدا كنيم.

  • مخاطب كيلويي نخريد!

در ابتداي مسير و ايجاد كانال شما مي‌توانيد تا ۲۰۰ نفر را خودتان به فهرست مخاطبان اضافه كنيد، توجه كنيد تنها افرادي را كه حدس مي‌زنيد محتواي شما به آنها ربطي دارد را اضافه كنيد، آن هم فقط يك بار! مطمئن باشيد با اضافه كردن دو يا چندباره افراد نمي‌توانيد آنها را وادار به ماندن در كانال كنيد. اين روزها خريد عضو كيلويي خيلي مرسوم است اما توجه كنيد كه تنها پولتان را دور ريخته‌ايد. اعداد نمايش داده شده در بالاي صفحه تنها نظر ادمين‌ها را جلب مي‌كند، ادمين‌ها هم افرادي نيستند كه براي شما مخاطب بيشتري جذب كنند، توجه كنيد كه جلب مخاطب اصلي بايد از طريق كاربران و معرفي و فورارد مطالب صورت بگيرد. سعي كنيد با محتواي بجا و مناسب و مورد نياز مخاطبتان، افراد را جذب و پيگير مطالب كنيد و با استفاده از تبليغات صحيح در كانال‌هاي معتبر و داراي اعضاي بيشتر، خودتان را به ديگران معرفي كنيد.

  • دقت در ارسال داشته باشيد

تمامي افرادي كه از تلگرام استفاده مي‌كنند با موبايل به چك كردن كانال‌ها مي‌پردازند و از اينترنت همراه استفاده مي‌كنند، ارائه محتواي با حجم سنگين، اكثر مواقع بي‌فايده است و ارسال‌هاي متني شما بازخورد خيلي بيشتري دارد. پس سعي كنيد از ارسال محتواهايي كه حجم آنها زياد است و مخاطب علاقه‌اي به استفاده از آنها ندارد بپرهيزيد. ارسال مطالب كانال‌هاي ديگر، مخاطبان شما را به مرور به آن كانال‌ها سوق مي‌دهد و كانال شما را يك كپي كار با مطالب تكراري نمايش مي‌دهد. سعي كنيد اين مورد را به حداقل برسانيد و خودتان تا حد امكان توليد‌كننده محتوا باشيد. البته انتشار محتواي كانال‌هاي ديگر براي تبادل عضو و افزايش اعضا را هر چند وقت يك‌بار تجربه كنيد. تلاش كنيد به‌صورت مداوم حتي با تعداد كمي مخاطب پيگير كار كانال خود باشد و مطمئن باشيد تداوم كار و ارائه محتواي با مضمون مناسب و ارزشمند هم براي جذب مخاطب نياز به وقت گذاشتن دارد. علاوه بر اين بايد به اين موضوع دقت داشته باشيد كه با راه‌اندازي يك كانال، شما مسئوليت مهمي پيدا مي‌كنيد كه چه محتوايي را منتشر مي‌كنيد. پس در توليد محتوا و ارسال آنها با دقت و توجه بيشتري عمل كنيد.

  • وقت‌شناس باشيد

ادمين‌هاي كانال‌ها گاهي اوقات پرانرژي هستند و محتواهاي مناسب و خوبي را طي يك بازه كوتاه ارسال مي‌كنند، توجه كنيد كه كاربران، مثل شما مدام و در لحظه كانال شما را چك نمي‌كنند، وقتي هم در اعلان‌ها مي‌بينند كه پيام جديدي در كانال شما دارند، شايد در شرايط مساعد فقط دو مورد انتهايي را مطالعه كنند. پس سعي كنيد ارسال‌ها را در طول روز پخش كنيد و از ارسال يكجاي محتواها در يك‌ساعت خاص بپرهيزيد و يك برنامه زمانبندي منظم براي انتشار خودتان تنظيم كنيد.گاهي اوقات وقتي كانال، شمار زيادي از افراد را به‌خود جذب مي‌كند، مسئوليت شما به‌عنوان مدير كانال افزايش پيدا مي‌كند و بايد دقت كنيد كه اعضا را حفظ كنيد و محتوا را به‌درستي مديريت كنيد! نبايد كانال بدون مطلب بماند و گاهي نياز به زمانبندي كردن كانال پيدا مي‌كنيد. بدين صورت مي‌توانيد از اپليكيشن‌هاي هميار استفاده كنيد و با زمانبندي دقيق، كاري كنيد كه مطالب كانال به‌موقع و در فواصل زماني مناسب به‌دست كاربران برسد. البته هميارها يا روبات‌هاي مدير كانال، مي‌توانند كارهاي زيادي براي شما انجام دهند كه به‌تناسب نوع ارائه‌دهنده خدمات آنها با هم فرق مي‌كند.

  • ترفندها را به‌كار ببنديد

استفاده از ترفندهاي جديد و موجود در فضاي تلگرام به شما كمك مي‌كند تا بيشتر و آسان‌تر، مخاطب براي خودتان جذب كنيد. يكي از اين مهارت‌ها، هشتگ‌زدن براي مطالب است. هشتگ‌ها عناصر خوبي هستند كه مي‌توانند در دسترسي آسان‌تر به مطالب توسط كاربران و مخاطبان مؤثر باشند.سعي كنيد حتما در انتهاي هر پيام آدرس تلگرام را ذكر كنيد، اين كار، هم يك شمايل خاص به پست‌هاي شما مي‌دهد و هم مي‌تواند درصورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان، كاربران جديد را به كانال شما راهنمايي كند.

کد خبر 371822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha