تقاطع غیرهمسطح سه‌راه تقی‌آباد ۱۰ خرداد به‌طور رسمی با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران، ضمن اعلام خبر فوق افزود: پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح سه‌راه تقي‌آباد كه وظيفه ساماندهي ترافيك در تقاطع پرتردد جاده ورامين- تهران با جاده تهران- امين‌آباد را بر عهده دارد، امروز صبح دهم خردادماه، طي مراسمي با حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران افتتاح و تحويل شهروندان خواهد شد.

عليرضا جاويد با بيان آنكه تقاطع جاده ورامين- تهران با جاده تهران- امين‌آباد موسوم به سه‌راه تقي‌آباد ازجمله تقاطع‌هاي پرتقاضاي سفر است كه به‌دليل واقع شدن در يكي از مبادي ورودي شهر تهران در بيشتر ساعات شبانه روز با ترافيك سنگين مواجه بوده است، يادآور شد: پروژه تقاطع غيرهمسطح سه‌راه تقي‌آباد در ادامه تلاش‌هاي مديريت شهري در جهت ساماندهي وضعيت ترافيك در مبادي ورودي شهر تهران، در مدت زمان حدود 2سال تكميل و آماده بهره‌برداري شد.

وي اين تقاطع غيرهمسطح را شامل يك پل اصلي و يك زيرگذر جنوب به شمال دانست و افزود: پل روگذر تقاطع سه‌راه تقي‌آباد سازه‌اي با پايه بتني و عرشه فلزي به طول 65متر است و طول كلي آن با احتساب رمپ‌هاي ورودي و خروجي به 400متر مي‌رسد. همچنين مسير زيرگذر اين تقاطع، سازه‌اي متشكل از شمع و عرشه بتني به طول 35متر است و طول كلي آن با احتساب رمپ‌هاي ورودي و خروجي به 300متر مي‌رسد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه اجراي تقاطع غيرهمسطح سه‌راه تقي‌آباد علاوه بر تأمين مسير حركت جنوب به شمال، سبب تأمين گردش‌هاي ترافيكي شمال به شرق(دسترسي تهران به امين‌آباد) و جنوب به شرق (ورامين به بزرگراه امام علي(ع)) نيز شده ‌است، كاهش بار ترافيك در ساعات اوج تردد، كاهش زمان سفرهاي درون‌شهري و برون‌شهري و همچنين صرفه‌جويي در مصرف سوخت را به‌عنوان مهم‌ترين تأثيرات بهره‌برداري از اين پروژه برشمرد.

کد خبر 371903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha