وزیر رفاه با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر برطرف کردن فقر مطلق در کشور، از تحقق این وعده تا پایان دولت دوازهم خبر داد.

فقر

علي ربيعي كه در كميسيون تخصصي شوراي‌عالي رفاه و تأمين اجتماعي با حضور معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و رئيس كميته امداد امام خميني شركت كرده بود، به سه‌برابر شدن مستمري مستمري‌بگيران نهادهاي حمايتي اشاره كرد و خواستار تداوم و مرتبط كردن اين موضوع با اشتغال فراگير ضد‌فقر شد. او البته دوشنبه هم گفته بود دولت مي‌تواند به‌راحتي و در سال آينده يارانه مددجويان نهادهاي حمايتي را تا سه‌برابر افزايش بدهد.

اشاره ربيعي به مصوبه مجلس در قانون ششم توسعه و قانون بودجه سال96 است كه در آن و بنابر پيشنهاد نمايندگان قرار شد حقوق مددجويان تحت پوشش نهادهاي حمايتي 20درصد حداقل حقوق وزارت كار باشد. دولت البته نه‌تنها چنين پيشنهادي در برنامه‌هاي توسعه و بودجه نداده بود، بلكه بنا به اظهارات نمايندگان مجلس در هنگام بررسي اين قوانين با افزايش مستمري مددجويان مخالفت هم كرده بود. اما از پيش از انتخابات ديدگاه دولت در اين زمينه تغيير كرده و نه‌تنها از اين موضوع حمايت كرده، بلكه آن را به نوعي محصول تلاش‌هاي خودش هم معرفي كرده است. براي نمونه افزايش مستمري مددجويان كه طبق قانون بايد از طريق كميته امداد و بهزيستي اجرا مي‌شد، در قالب يارانه به آنها پرداخت شد؛ موضوعي كه باز هم گلايه برخي نمايندگان را به‌دنبال داشت و روز گذشته معاون كميته امداد نيز به‌طور تلويحي از آن انتقاد كرد.

  • اميدواري كميته امداد

رئيس كميته امداد امام‌خميني(ره) هم ابزار اميدوار كرد كه كشور بتواند بر فقر پيروز شود. سيدپرويز فتاح كه به‌نظر مي‌رسد با همه انتقادهايي كه از دولت دارد، ترجيح مي‌دهد با اظهارنظرهاي مثبت حمايت دولتي‌ها را براي كمك به نيازمندان جذب كند، اين بار پررنگ‌تر از گذشته از دولت و شخص رئيس‌جمهور تشكر كرد. او كه پيش از اين بارها نسبت به توسعه فقر هشدار داده و حتي گفته بود براي جلب توجه مسئولان به فقرا بايد به آنها پول بدهد، اين بار گفت: «براساس پيام رئيس‌جمهور و اعلام دولت و همچنين برنامه‌ريزي‌هاي موجود اينگونه به‌نظر مي‌رسد كه اين اطمينان مي‌تواند وجود داشته باشد كه ما بر فقر پيروز شويم.» فتاح با اشاره به تصويب افزايش مستمري مددجويان گفت: «خبر تأكيد رئيس‌جمهور مبني بر لزوم ريشه‌كن شدن فقر تا پايان دولت دوازدهم، خبر بسيار خوبي است. فكر مي‌كنم با افزايشي كه در روند پرداخت مستمري از سوي دولت و مجلس صورت گرفته و همچنين پرداخت يارانه‌ها به آن معنا شاهد فقر مطلق در كشور نباشيم.»

کد خبر 371911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha