همشهری آنلاین: گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت انفجار اخیر در نزدیکی سفارتخانه‌های خارجی در «کابل» را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۵۰ تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

داعش مسئولیت انفجار مرگبار در کابل را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گروه تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت انفجار اخیر در نزدیکی سفارتخانه‌های خارجی در «کابل» را که به کشته شدن ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از 350 تَن دیگر انجامید، برعهده گرفت.

این انفجار ساعت ۸:۱۲ روز چهارنشبه 10 خرداد ماه 1396 در نزدیکی چهار راه زنبق و در منطقه دیپلمات نشین «وزیر اکبرخان» کابل رخ داده است. به گفته شاهدان عینی این حادثه در اثر انفجار یک ماشین بمبگذاری شده به وقوع پیوسته و بر اثر آن دستکم ۸۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله انتحاری در نزدیک وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران، آلمان و ژاپن و شرکت «روشن» و مرکز تلویزیون افغانستان رخ داد و به حدی سنگین بود که صدای آن در بسیاری از بخش‌های شهر کابل شنیده شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد وقوع انفجار قوی نزدیک دفتر این خبرگزاری در کابل سبب شکستن شیشه های دفتر و شوک خبرنگار خبرگزاری شده است. همچنین موج انفجار باعث شده خبرنگار صدا و سیما قادر به راه رفتن نباشد.

طبق اعلام رسانه ها اقامتگاه سفیر ایران در پی انفجارهای امروز کابل در نزدیکی سفارت ایران، تا حد بسیار زیادی تخریب شده است.

کد خبر 371980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha