چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران با رد برخی ادعاهای واهی درخصوص مدیریت ۱۲ ساله اخیر شهر تهران که این شهر را شهری سوخته خواندند که بار مشکلات آن بر گردن شهرداری بعدی است، گفت: این چنین ادعاهایی بیشتر خنده‌دار است و جنبه جوک و شوخی دارد تا یک ادعای کارشناسانه.

كافي است وضعيت تهران امروز را با پايتخت 12سال پيش مقايسه كنيد و تصاوير قبل و بعد شهر را در كنار هم قرار دهيد. آن وقت معلوم است كه تهران آيا حقيقتا امروز شهر سوخته‌اي است يا خير.مهدي چمران با تأكيد بر اينكه تهران اين قابليت را دارد كه با شهرهاي توسعه يافته اروپايي و شهرهاي ديگر مقايسه شود و در زمره شهرهاي توسعه يافته به‌حساب مي‌آيد، تصريح كرد: نمي‌گويم تهران امروز كمبود و مشكلي ندارد، اما تمام توسعه‌يافتگي امروز تهران با امكانات و شرايط موجود رخ داده آن هم در شرايطي كه نه دولت كنوني و نه دولت‌هاي قبل از مديريت شهري تهران حمايت مالي به عمل نياورده‌اند.

وي با اشاره به اينكه در پايتخت امروز بيش از 200كيلومتر مترو احداث شده درحالي‌كه تهران 12سال پيش حدود 70 كيلومتر مترو داشته است، ادامه داد: اگر مي‌خواهيم پيشرفت تهران را بررسي نقادانه كنيم بايد ببينيم امروز چند نفر سوار مترو مي‌شوند؛ آمار استفاده روزانه شهروندان از خطوط مترو به 4ميليون نفر رسيده است، اگر اين تعداد شهروند مي‌خواستند با خودروهاي شخصي در پايتخت تردد كنند آن وقت تهران دچار چه گره‌هاي كور ترافيكي مي‌شد.

وي با بيان اينكه امروز تهران در كنار خطوط مترو، از خطوط تندروي اتوبوسراني نيز برخوردار است كه در كنار ميزان توسعه‌يافتگي بزرگراه‌ها، تونل‌ها، زيرگذرها و روگذرها شاهد حجم بالاي توسعه‌يافتگي عمراني اين كلانشهر هستيم، عنوان كرد: در كنار تمامي اين پروژه‌هاي عمراني، نبايد از حجم بالاي اقدامات فرهنگي كه در تهران انجام شده غافل شويم و بايد با ديد منصفانه تمامي اين اقدامات را رصد كنيم. چمران افزود:

به منتقدان عملكرد مديريت شهري تهران در بيش از يك دهه گذشته مي‌گويم، كافي است كسي كه 10سال پيش به تهران آمده است را يك‌بار ديگر به شهر بياوريد. بي‌شك تغيير ويترين تهران بر هيچ بازديدكننده‌اي پنهان نيست؛ البته هنوز بحث جمع‌آوري و سوختن زباله‌ها و ساماندهي شبكه آب‌هاي سطحي پايتخت جاي كار دارد.

به گفته وي، يكي از دلايل تكميل نشدن ديگر پروژه‌هاي كلانشهر تهران در اين مباحث، الزام مديريت شهري به تخصيص بخش اعظم بودجه شهرداري به توسعه مترو برمي‌گردد؛ درصورتي كه دولت هم سهم توسعه مترو را نمي‌پردازد. رئيس دوره چهارم شوراي شهر تهران افزود: از همين رو مجبور بوديم برويم قرض كنيم تا مترو را بسازيم، زيرا مترويي كه امسال ساخته شود حداقل 25درصد ارزان‌تر از سال آينده است. وي‌تأكيد كرد: مديريت شهري تهران تلاش كرده با وجود تمامي تنگناهاي مالي به نفع شهر اقدام كند و توسعه خطوط مترو را زودتر از موعد مقرر تمام كند تا در هزينه‌ها صرفه جويي كرده باشد.

کد خبر 372015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha