پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ تصمیم خود را درباره توافق‌نامه اقلیمی پاریس اعلام کرد و رای به خروج این کشور از این ائتلاف جهانی داد. او توافق پاریس را "تنبیه برای آمریکا" خواند و افزود: نمی‌توانم از توافقی حمایت کنم که برای امریکا یک تنبیه باشد.

paris accord

paris accord

دونالد ترامپ رئيس جمهور امريكا گفت برای اجرای وظیفه‌ام در محافظت از آمریکا و مردم آمریکا خروج آمريكا از توافق اقليمي پاریس را اعلام می‌کنم. این معاهده به ضرر اقتصاد و مردم آمریکاست.

او افزود: به عنوان كسي كه عميقا به محيط زيست اهميت مي‌دهم نمي‌توانم با وجدان راحت از توافقي حمايت كنم كه براي امريكا يك تنبيه باشد.

او گفت: براي حمايت از شهروندان امريكايي از توافق پاريس خارج مي‌شويم. ما بدون توافقنامه اقلیمی پاریس تمیزترین آب و هوا را داریم. ما با محیط زیست رفتار دوستانه خواهیم داشت اما ما تجارت و بیزینسمان را از کار نمی‌اندازیم.

ترامپ همچنین اعلام کرد که مشتاق است که با دموکرات‌ها در خصوص دستیابی به برنامه‌ای بهتر از توافقنامه پاریس همکاری و همفکری کند.

ترامپ گفت تصمیم آمریکا به خروج از توافق پاریس به صنایع نفت و ذغال سنگ آمریکا کمک می‌کند.

در همین‌حال شهردار پاریس اعلام کرد که تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه اقلیمی پاریس اشتباه است و عواقب ناگواری را درپی خواهد داشت.

کمیسیون اروپا هم پس از سخنان ترامپ اعلام کرد که اقدام خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس، روز غم‌انگیزی برای جامعه‌جهانی است و ما باید به دنبال متحدان جدیدی باشیم

کد خبر 372043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha