همشهری‌آنلاین: منابع وزارتی لبنان اعلام کردند در پی توافق گروه‌های لبنانی با قانون جدید انتخابات، انتخابات پارلمانی سال آتی میلادی برگزار می‌شود.

منابع لبنانی اعلام کردند گروه‌های سیاسی این کشور با قانون جدید انتخابات براساس اصل نسبیت با 15 حوزه توافق کردند.

اعلام توافق با قانون جدید انتخابات در مراسم افطاری که ریاست‌جمهوری لبنان ترتیب داده بود، انجام شد. پیش از این مراسم نشستی میان میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان برگزار شد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه، نبیه بری و سعد حریری که در این مراسم حضور داشتند، دستیابی به توافق بر سر قانون انتخابات را تأیید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از العهد،حریری تأکید کرد که حاضران در این مراسم با چارچوب قانون انتخابات توافق کرده و یک کمیته نیز برای بررسی مسائل نهایی تشکیل شده است.

او تأکید کرد که توافق بر سر جزئیات مربوط به این قانون قبل از پایان دوره پارلمان محقق خواهد شد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در این مراسم گفت: دستاورد قانون انتخابات طی روزهای آینده محقق شده و آغازی برای اعتماد دوباره مردم خواهد بود. دولت قوی دولتی است که از اعتماد شهروندانش برخوردار بوده و به وعده‌هایش عمل کند.

میشل عون دستور مربوط به افتتاح دوره فوق‌العاده پارلمان لبنان از هفتم ژوئن را صادر کرده است.

به گفته خبرنگار المیادین پیش‌نویس قانون انتخابات پارلمانی در دستور کار این دوره پارلمان پيش‌بيني شده و قرار است دوره پارلمان طی جلسه آتی برای بیش از شش ماه تمدید شود.

کد خبر 372138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha