یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی وقوع حملات هماهنگ در لندن، پایتخت بریتانیا و بر روی «لاندن بریج»‌ ۷ نفر کشته و دست کم ۴۸ نفر زخمی شدند.

london bridge

london bridge

به گفته پلیس بریتانیا، ساعت ۱۰ و ۸ دقیقه شنبه شب به وقت محلی یک کامیون تعدادی از عابران را بر روی پل لندن زیر گرفت. مهاجمان که سه نفر بودند سپس وارد محله «بارو مارکت»‌ که بطور ویژه شنبه شب ها منطقه ای شلوغ و پر رفت و آمد است، شدند و با چاقو به رهگذران حمله کردند.

مارک راولی معاون پلیس لندن درباره این حملات می گوید: «۸ دقیقه بعد از ساعت ۱۰ شب گذشته، گزارشی دریافت کردیم که یک خودرو به داخل پیاده رو رانده است. خودرو از لاندن بریج تا بارو مارکت رانده و مظنونان سپس از خودرو پیاده شده‌اند و با چاقو به مردم از جمله یک پلیس ترافیک حمله کرده اند. این افسر پلیس صدمات جدی دیده اما خوشبختانه با تهدید جانی مواجه نیست.»

به گفته پلیس یکی از مهاجمان چیزی شبیخ جلیقه انفجاری بر تن داشته اما در بررسی‌های بعدی مشخص شده که این جلیقه واقعی نبوده است.

این سومین حمله به گفته پلیس «تروریستی» در لندن در کمتر از سه ماه گذشته است.

در پی این حملهُ روز یک شنبه کارزار انتخاباتی بریتانیا در سطح ملی به حالت تعلیق در آمده است.

پلیس بریتانیا گفته است که به سرعت به منطقه رسیده است و کمتر از ۸ دقیقه بعد از مطلع شدن توانسته مهاجمان را از پا در آورد. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها دو نفر از زخمی ها فرانسوی هستند که جراحت یکی از آنها جدی گزارش شده است.

کد خبر 372175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha