مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی هندوستان توانست با موفقیت سنگین‌ترین راکت خود را به فضا پرتاب کند.

راکت

براساس گزارش BBC، سنگین‌ترین راکت فضاپیمای هند به 640 تن و طول 43 متر روز دوشنبه 5 ژوئن 2017 از مرکز فضایی خیلج بنگال در سری‌هاری‌کوتا واقع در جنوب شرق کشو با موفقیت به فضا پرتاب شد.

این رویداد گام مهمی در کاهش وابستگی سازمان تحقیقات فضایی هند به اروپا در زمینه پرتاب ماهواره‌ها به فضا محسوب می‌شود. در خبر‌های مرتبط با این رویداد وزن این راکت را با وزن دویست فیل يا پنج جمبوجت مقایسه کرده بودند.

با این حال وزن آن کمتر از یک چهارم وزن راکت 2676  تنی ناسا موسوم به ساتورن وی گزارش شده است. ساتورن بین سال‌های 1967 تا 1973  مورد استفاده قرار گرفت.

هندوستان تاكنون براي پرتاب ماهواره‌هاي سنگين به فضا به ديگر كشورها وابسته بود، كه همين موضوع هزينه زيادي برايش به دنبال داشت. اما راكت GSLV مارك III مي‌تواند باري نزديك به سه تن را در مداري از زمين كه در اشغال فضاپيماهاي مخابره امواج تلويزيوني،‌تلفني و اينترنتي است قرار دهد.

اين راكت دست هندوستان را براي پرتاب انواع ماهواره‌ها به فضا باز خواهد كرد. اين راكت كه هيولا ناميده مي‌شود اميد آژاني فضايي هند براي ارسال فضانوردان هندي به فضا تا سال 2024 است. هند قصد دارد پس از آمريكا،‌روسيه و چين چهارمين كشوري باشد كه فضانورد به فضا مي‌فرستد.

کد خبر 372320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha