سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در حالی که صادق خان، شهردار لندن گفته است، هرگز نمی‌گذارد دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا بذر اختلاف را در جامعه انگلیس بپاشد، کنفرانس شهرداران آمریکا اعلام کرد که از شهردار لندن و مردم این شهر در پی حمله‌های تروریستی در این شهر حمایت می‌کند.

کنفرانس شهرداران آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: صادق خان، شهردار لندن توانست به خوبی با این بحران کنار بیاید و آن را کنترل کند. حمله‌هاي تروریستی اخیر در لندن جان هفت تن را گرفت و خرابی‌های زیادی برجای گذاشت. او کار زیادی برای بازگرداندن آسایش و راحتی مردم انجام داده است. ما از شما به خاطر رهبری در این بحران تشکر می‌کنیم.

اين كنفرانس هزار و 400 شهردار را شامل مي‌شود.

پیشتر بیل دوبلاسیو، شهردار نیویورک در توئیتی نوشت: صادق خان، شهردار لندن کار بزرگی در حمایت از مردم لندن در زمان درد و رنج انجام داد. حمله توئیتری و انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از او قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، صادق خان، شهردار مسلمان لندن به شبکه بی بی سی گفت: برخی از اختلاف و تفرقه تغذیه می‌کنند اما ما هرگز اجازه نمی‌دهیم ترامپ بذر اختلاف را در جوامع ما بپاشد.

او همچنین به شبکه اسکای نیوز گفت: من وقت ندارم به توئیت‌های ترامپ پاسخ دهم من کارهای مهم‌تری دارم.

ترامپ بار دیگر روز دوشنبه از شهردار لندن برای دومین بار ظرف 48 ساعت انتقاد کرد.

صادق خان به بی بی سی گفت:‌ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و نیروهای پلیس بیشتری را در لندن مشاهده خواهید کرد.

چند ساعت پس از این حمله، ترامپ در توئیتی از این بحران در انگلیس به نفع خود و ممنوعیت سفر مسافران و پناهجویان از شش کشور مسلمان استفاده کرد و به لندن پیشنهاد کمک داد و خواستار بحث درباره استفاده از سلاح شد و در نهایت از صادق خان انتقاد کرد.

سخنگوی شهردار لندن نخستین توئیت‌های ترامپ را از روی داشتن اطلاعات نادرست توصیف کرد و گفت که این اطلاعات باعث شده تا چنین مطالبی در توئیتر منتشر شوند.

صادق خان گفته بود، تعداد زیادی از نیروهای پلیس در لندن مستقر شده‌اند در حالی که ترامپ گفته بود تعداد آنها در مقایسه با این تهدید تروریستی اندک است.

ترامپ نیز به مقابله پرداخت و در توئیتی نوشت: بهانه و توجیه شهردار لندن رقت‌بار است.

برخی از کارمندان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به این توئیت‌های ترامپ واکنش نشان داده و بن رودز، مشاور امنیت ملی سابق نوشت: برای دوستانم در انگلیس: من برای این مطالب عذرخواهی می‌کنم.

شهردار لندن همچنین از دولت انگلیس خواست تا سفر برنامه‌ریزی شده ترامپ را پس از این مناقشه توئیتری لغو کند.

کد خبر 372321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha