سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۴۰ اثر از آثار هنرمندان درجه یک کشور در ۱۴ رشته با شاخه‌های مختلفی همچون نقاشی، کاریکاتور، خطاطی، نگارگری، گل و مرغ و... در نمایشگاه قرآن جمع‌آوری شده که در معرض دید عموم قرار داده شده است.

تجسمی

علی تن در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های کمیته هنری در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه در این دوره نمایشگاه حدود ۳۴۰ اثر از آثار هنرمندان درجه یک در ۱۴ رشته مختلف جمع‌آوری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود، اظهار کرد: این ۳۴۰ اثر شامل شاخه‌های خوشنویسی، نقاشی، خطاطی، عکاسی، کاریکاتور، نگارگری، گل و مرغ، تهذیب، حوزه صنایع دستی، میناکاری، معرق‌کاری (فیروزه)، سوخته‌کاری، آثار حجمی، مجسمه و... است.

وی یادآور شد: هر شب شش کارگاه عملی و ورک‌شاپ را داریم و در رشته‌هایی همچون خوشنویسی، منبت، تذهیب، نگارگری، گچ‌بری و... حدودا ۱۲۰ کارگاه در نمایشگاه برپا شده است که استقبال بسیار عالی از این کارگاه‌ها صورت می‌گیرد. حدود ۷۰ المان شهری سفارش داده‌ایم که در موضوع قرآن شعار نمایشگاه است که آن‌ها را در مکان‌های مختلف نصب کرده‌ایم.

او ادامه داد: در حوزه نمایش نیز چند کار ارزشمند انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها اجرای گروه‌های تئاتر خیابانی است که گروه‌های مختلفی را برای اجرای آن دعوت کرده‌ایم. همچنین مردان نقره‌ای (سیلورمن) در سبک تئاتری که اجرا می‌کنند مفاهیم قرآنی را در نمایشگاه در معرض دید قرار می‌دهند. در بخش فیلم هم در دو قسمت مصلا فیلم کوتاه مستند و انیمیشن چند دقیقه‌ای و همچنین فیلم‌های بلند به نمایش درمی‌آید.

معاون کمیته هنری نمایشگاه قرآن یادآور شد: ما از سال‌های گذشته در رابطه با بحث فهم قرآنی کارهای بسیار زیادی داشته‌ایم و آثار به صورت تجسمی و گرافیکی و نقاشی در این رابطه ارائه داده‌ایم. بحث سبک زندگی و فهم قرآنی و دشمن‌شناسی را در کمیته هنری همواره مورد توجه قرار داده‌ایم و در صددیم که از طریق کاریکاتور موضوعات مختلف سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته شود. در این مباحث کاریکاتوری ما بحث غزه، ترور، داعش و کشورهایی همچون عربستان را داریم که گاوهای شیرده‌ای برای کشورهای استعمارگر هستند.

او تأکید کرد: بحث آیات شیطانی را در کمیته هنری داریم و در این مورد به سلمان رشدی و کشیک دانمارکی که قرآن را آتش زد پرداخته می‌شود. در عرصه نقاشی هم سعی شده دشمن‌شناسی مد نظر گرفته شود و در این دوره از نمایشگاه سعی شده از اساتید مطرحی همچون استاد صادقی، غلامعلی طاهری و سایر اساتید بهره ببریم و تمام تلاش‌مان این است که روی مفاهیم قرآنی کار کنیم. همچنین نمایش آثار اساتید درجه یک از دیگر برنامه‌های ما در کمیته هنری است و سعی شده از هنرمندان در عرصه‌های مختلف دعوت کنیم و نشست‌های صمیمی با آن‌ها برگزار کنیم.

کد خبر 372367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha