مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از سرطان خون، تومور مغزی شایع‌ترین نوع سرطان کودکان است.

مغز

به گفته رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک، سردرد شدید، تهوع و استفراغی که به علت بیماری‌های عفونی یا مسمومیت غذایی ایجاد نشده است، تشنج، اختلال در بینایی، اختلال در شنوایی، عدم حفظ تعادل در هنگام ایستادن یا راه رفتن، دشواری در تکلم، ایجاد تغییر در رفتار و ویژگی‌های فردی و عدم تمرکز و توانایی مدیریت فعالیت روزمره از جمله علائم بالینی این نوع تومور است. توصیه می‌شود والدین پس از مشاهده این علائم به منظور اطمینان خاطر و یا تشخیص به موقع، به متخصص کودک مراجعه کنند.

دکتر عظیم مهرور با بیان اینکه تشخیص زودهنگام یکی از مهم‌ترین عوامل درمان این بیماری است ادامه داد: برای درمان این نوع تومور، کودکان مبتلا به ۲ رده سنی کمتر از ۳ سال و بیشتر از ۳ سال تقسیم می‌شوند چرا که براساس سن کودک، نحوه درمان متفاوتی توصیه می‌شود.

مهرور، جراحی را یکی از درمان‌های مؤثر در تومورهای مغزی عنوان کرد و گفت: متناسب با اندازه و محل قرار گیری تومور می‌توان جراحی را برای بیمار توصیه کرد. اما گاه به دلیل آنکه تومور در بخشی از مغز قرار گرفته که جراحی زمینه اختلالات بسیار مهمی را در بیمار ایجاد می‌کند، رادیوتراپی پیشنهاد می‌شود. هرچند که برای کودکان زیر ۳ سال علاوه بر اقدام جراحی از شیمی درمانی نیز استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: سن، محل تومور، علائم بالینی، زمان تشخیص و محیا بودن شیوه‌های تشخیص و درمان از عوامل مهم در درمان تومور مغزی است.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک تصریح کرد: با توجه به آنکه امکانات تشخیصی و درمانی محک در سطح استانداردهای جهانی است، باید بگویم که نتایج درمانی این نوع بیماری در میان کودکان بستری در بیمارستان محک قابل قبول است.به طوری که سوروایول 3 ساله حدود ۵۰ درصد و ۵ ساله حدود ۴۰ درصد است. منظور از سورویوال بهبودی بر مبنای سال‌هایی است که یک کودک با بیماری درگیر می‌باشد. به عبارتی کودکانی که ۳ سال از آغاز درمان آنها می‌گذرد، امکان ۵۰ درصد بهبودی و کودکانی که ۵ سال از آغاز درمانشان می‌گذرد، تا ۴۰ درصد امکان بهبودی دارند.

مهرور با تأکید بر اینکه تومور مغزی دومین سرطان شایع در میان کودکان است، گفت: متخصصان کودک باید نسبت به علائم بالینی این تومور آگاه بوده و با تشخیص به موقع، زمینه بهبودی هر چه بیشتر کودکان مبتلا به تومور مغزی را فراهم کنند.

* منبع مهر

کد خبر 372384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha