همشهری‌آنلاین: وزیر خارجه آلمان اندکی پیش از ملاقات با همتای سعودی خود، عربستان را متهم به "ترامپیزه" کردن منطقه کرد و گفت چنین اقدامی در منطقه‌ای غرق در بحران، بسیار خطرناک است.

زیگمار گابریل ،‌ وزیر خارجه آلمان نسبت به مناقشه کشورهای عربی با قطر موضع‌گیری کرد.


گابریل ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و خطر ایجاد یک رقابت تسلیحاتی تازه در منطقه متهم کرد.

این سیاستمدار سوسیال دموکرات به روزنامه "هاندلس‌بلات" گفت، از قرار معلوم می‌خواهند قطر را منزوی و به موجودیت آن آسیب وارد آورند.

به گزارش رویترز، گابریل با اشاره غیرمستقیم به رویکردهای مناقشه‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد: چنین ترامپیزه کردن رفتار با یکدیگر، آن هم در منطقه‌ای که به خودی خود بحران‌زده است، بسیار خطرناک است.

از نظر گابریل، چنین رویکردهایی به هیچ‌‌کس کمک نمی‌کند.

به گزارش ایسنا،وزیر خارجه آلمان قرار است امروز چهارشنبه 17 خرداد با همتای سعودی خود، عادل الجبیر، در برلین دیدار کند. الجبیر امروز وارد برلین شد.

گابریل در عین حال خریدهای تسلیحاتی هنگفت عربستان از آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

گابریل گفت: معامله تسلیحاتی عظیم رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ با خاندان‌های سلطنتی خلیج فارس، ریسک دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی در منطقه را تشدید خواهد کرد. این سیاستی کاملا غلط است و به طور حتم سیاست آلمان نخواهد بود.

او تاکید کرد: یک درگیری جدید میان همسایگان آخرین چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

وزیر خارجه آلمان افزود که آلمان و متحدانش با توافق هسته‌ای که با ایران منعقد کردند، مانع از پویایی مسابقه تسلیحاتی در منطقه شدند.

او افزود، رویکرد برلین این است که به زودی این امکان وجود دارد تا بتوان مناقشه‌ها را با گفت‌وگو حل کرد.

کد خبر 372468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha