چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز فیلم کلوزآپ لندن و جشنواره‌ی فیلم «سیدنی» این روزها میزبان بزرگداشت عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران است.

سینما

به گزارش ایسنا، مرکز فیلم کلوزآپ لندن برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را به همت احسان خوش بخت از 15 تا 19 خرداد برپا داشته که فیلم‌های "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی"، "منو خونه ببر"، "گزارش"، "مسافر"، "مشق شب"، "تجربه"، "نان و کوچه"، "زنگ تفریح"، "لباسی برای عروسی"، "دو راه حل برای یک مسئله"، "رنگ‌ها"، "منم می‌تونم"، "به ترتیب یا بدون ترتیب"، "اولی‌ها"، "راه حل یک" و "همسرایان" به نمایش درخواهد آمد.

همچنین شصت و چهارمین جشنواره فیلم سیدنی که از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان محسوب می‌شود، برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با نمایش سه فیلم "طعم گیلاس"، "منو خونه ببر" و "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی" را تدارک دیده است.

در این جشنواره که از 17 تا 28 خرداد در استرالیا برگزار شده است، فیلم مستند "چوکا لطفا بگو ساعت چنده؟" محصول هلند و پاپوآ گینه نو و ساخته بهروز بوکانی و آرش کمالی سروستانی به نمایش درمی‌آید. 

این فیلم درباره پناهندگانی است که راهی استرالیا در جزیره مانوسپاپوآ گینه نو می‌شوند و فیلم انیمیشن "اسب‌های پنجره- عید ظهور شاعرانه ایرانی روزی مینگ" ساخته ان ماری فلمینگ و محصول کانادا دیگر فیلم حاضر در این رویداد است که شخصیت اصلی فیلم به یک جشنواره شعر در ایران دعوت می‌شود.

جشنواره فیلم «سیدنی» همچنین میزبان دو فیلم "لرد" (محمد رسول اف) و "تهران تابو" (علی فروزنده) خواهد بود.

کد خبر 372499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha