همشهری آنلاین: سرپرست گروه تئاتر «آران» اعلام کرد که اجرای عمومی اپرای عروسکی «خیام» بعد از پایان ماه رمضان در تالار فردوسی آغاز می‌شود.

نمایش

به گزارش مهر؛ بهروز غریب پور درباره وضعیت تولید و اجرای اپرای عروسکی «خیام» به عنوان جدیدترین پروژه گروه تئاتر «آران»گفت: مراحل پایانی تولید و تمرین اپرای عروسکی «خیام» در حال طی شدن است و طوری برنامه ریزی کرده ایم که به شرط  گرفتن مجوز اجرا، بعد از عید سعید فطر اجرای این اپرای عروسکی را در تالار فردوسی آغاز کنیم.

وی درباره مدت زمان اجرای عمومی اپرای عروسکی «خیام» با توجه به برگزاری رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران»، اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای اجرای اولیه اپرای «خیام» این است که یک ماه روی صحنه باشد. اگر استقبال شد شاید اجرای «خیام» تمدید شود و اجرای باقی آثار رپرتوآر به تعویق بیفتد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» افزود: بعد از اجرای اپرای «خیام»، رپرتوآر اپراهای عروسکی تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

غریب پور درباره برنامه ریزی های مدنظر برای اجرای اپرای عروسکی «خیام» در خارج از کشور، توضیح داد: طبیعی است که اقدامات لازم بعد از روی صحنه آمدن اپرای «خیام» برای فستیوال ها و مؤسسات بین المللی که با آنها در ارتباط هستیم، انجام خواهد شد.

کارگردان اپرای عروسکی «خیام» در پایان یادآور شد: پیشاپیش شهرهای مشهد و نیشابور برای اجرای این اپرای عروسکی از گروه تئاتر «آران» دعوت کرده اند که اولویت اول اجرا برای ما شهر نیشابور و در کنار آرامگاه خیام است. چندی پیش در سفری که به این شهر داشتم، نشان سیمرغ فیروزه ای در سالروز خیام به من اهدا شد. در همان زمان از سالن میزبان اجرای اپرای «خیام» بازدید کردیم و پیشنهادهایی را برای تجهیز سالن ارائه دادیم که در دست انجام است.

کد خبر 372501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha